Nádori Gergely, Prievara Tibor

21. századi pedagógia


Pontrendszer jegyek helyett

Itt azt mondjuk ki, hogy minden, amit a diák csinál, ponttal értékelődik. Ha bead egy dolgozatot, de az rossz minőségű, akkor nem egyes érdemjegyet, hanem 0 pontot kap, amit az értékelési rendszerben rögzítünk. Ezzel megszűnik a negatív értékelés. A diákok talán bátrabban mernek próbálkozni, ha tudják: ha nem sikerül, akkor sincs végzetes következménye a hibának, hiszen bármikor újrapróbálkozhatnak majd, és akkor kaphatnak pontot. Ezzel párhuzamosan lehetőségünk nyílik arra, hogy több tananyagot osszunk meg, amelyek közül a diákok választhatnak. Ezeket akár otthon, házi feladatként vagy szorgalmiként elvégezve beadhatják számunkra, vagy megoszthatják társaikkal.

21. századi pedagógia

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 102 8

Egyre többet hallunk a pedagógiai gyakorlat megváltoztatásának szükségességéről. Erről szól a Digitális Oktatási Stratégia, de a legújabb PISA felmérések eredményei is kiemelték valamilyen adaptív változás szükségességét. Megváltoztak a diákok, a későbbi megélhetéshez szükséges képességek, általában a tudásról alkotott képünk és annak produktív használatának képlete is. Ahhoz, hogy hatékonyabb lehessen a közoktatás, ezeket a fontos változásokat a pedagógiai tanulmányokban is hasznos (és talán szükséges) lenne megjeleníteni. A tanártovábbképzésben egyre nagyobb igény mutatkozik az ilyen témájú, ám erősen gyakorlati jellegű, kiadványok iránt (pl. A 21. századi tanár meglepő sikere 2015-ben). Az egyetemi tanárképzésben, illetve a tanártovábbképzési programokban a jelenleg használt tankönyvek, kézikönyvek tovább gondolása, kiegészítése, az új oktatási paradigmához szükségszerűen és organikusan kapcsolódó kiadványra komoly szükség és igény lenne.

Hivatkozás: https://mersz.hu/nadori-prievara-21-szazadi-pedagogia//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave