Nádori Gergely, Prievara Tibor

21. századi pedagógia


Mit jelent ez a gyakorlatban?

A hashtag.school oldalán a szinteken elért pontok alapján toronyházakat tudnak építeni maguknak a diákok. Minden értékelést láthatnak, a sajátjukat ugyanúgy, mint a többiekét (lásd illusztráció). Ez mégsem zavaró, hiszen az, hogy hány pontjuk van, kizárólag attól függ, hogy ők mennyit dolgoznak, és mennyit szeretnének szerezni. Fontos, hogy az azonnali visszajelzést biztosító online anyagok mellett tanárként – nyilván a lehetőségekhez képest – igyekezzünk gyorsan visszajelzést adni a beadandókra, amelyek nem önjavítóak.

21. századi pedagógia

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 102 8

Egyre többet hallunk a pedagógiai gyakorlat megváltoztatásának szükségességéről. Erről szól a Digitális Oktatási Stratégia, de a legújabb PISA felmérések eredményei is kiemelték valamilyen adaptív változás szükségességét. Megváltoztak a diákok, a későbbi megélhetéshez szükséges képességek, általában a tudásról alkotott képünk és annak produktív használatának képlete is. Ahhoz, hogy hatékonyabb lehessen a közoktatás, ezeket a fontos változásokat a pedagógiai tanulmányokban is hasznos (és talán szükséges) lenne megjeleníteni. A tanártovábbképzésben egyre nagyobb igény mutatkozik az ilyen témájú, ám erősen gyakorlati jellegű, kiadványok iránt (pl. A 21. századi tanár meglepő sikere 2015-ben). Az egyetemi tanárképzésben, illetve a tanártovábbképzési programokban a jelenleg használt tankönyvek, kézikönyvek tovább gondolása, kiegészítése, az új oktatási paradigmához szükségszerűen és organikusan kapcsolódó kiadványra komoly szükség és igény lenne.

Hivatkozás: https://mersz.hu/nadori-prievara-21-szazadi-pedagogia//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave