Nádori Gergely, Prievara Tibor

21. századi pedagógia


Hogyan vágjunk bele?

A digitális transzformáció iránt elkötelezett tanárként vagy igazgatóként – az eddig elmondottak fényében – jogosan fogalmazzuk meg a kérdést: „Jó, jó, de akkor én hogyan vághatok bele ebbe?” Amennyiben tanárként (Jediként) szeretnénk elindulni, érdemes a SAMR-skála aljáról indulni, és hetente egy újdonsággal próbálkozni. Készítsünk először digitális osztálytermet, próbáljunk ki egy online tesztet, egy anyagot dolgozzunk fel online kereséssel stb. Ezután keressünk egy közösséget – az iskolán belül, de akár online is lehet –, ahol további ötleteket gyűjthetünk, és saját tapasztalatainkat is megoszthatjuk. Igazgatóként keressünk meg egy-két tanárt, aki motiválható egy ilyen kísérletre, és segítsük őket, indítsuk el őket az úton.

21. századi pedagógia

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 102 8

Egyre többet hallunk a pedagógiai gyakorlat megváltoztatásának szükségességéről. Erről szól a Digitális Oktatási Stratégia, de a legújabb PISA felmérések eredményei is kiemelték valamilyen adaptív változás szükségességét. Megváltoztak a diákok, a későbbi megélhetéshez szükséges képességek, általában a tudásról alkotott képünk és annak produktív használatának képlete is. Ahhoz, hogy hatékonyabb lehessen a közoktatás, ezeket a fontos változásokat a pedagógiai tanulmányokban is hasznos (és talán szükséges) lenne megjeleníteni. A tanártovábbképzésben egyre nagyobb igény mutatkozik az ilyen témájú, ám erősen gyakorlati jellegű, kiadványok iránt (pl. A 21. századi tanár meglepő sikere 2015-ben). Az egyetemi tanárképzésben, illetve a tanártovábbképzési programokban a jelenleg használt tankönyvek, kézikönyvek tovább gondolása, kiegészítése, az új oktatási paradigmához szükségszerűen és organikusan kapcsolódó kiadványra komoly szükség és igény lenne.

Hivatkozás: https://mersz.hu/nadori-prievara-21-szazadi-pedagogia//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave