Nádori Gergely, Prievara Tibor

21. századi pedagógia


Mi van? A meglévő lehetőségek felmérése – SAMR, 21 CLD

Mint arról már többször szó esett, a változás motorja nem a technológia, hanem a pedagógia. Több, a digitális transzformációt sikeresen megvalósító iskolában a pedagógia volt a kiindulópont. Ahhoz, hogy bármilyen IKT-eszközt sikeresen és hatékonyan tudjunk használni, elengedhetetlen, hogy tisztában legyünk azokkal a pedagógiai, illetve szakmódszertani alapvetésekkel, amelyek végül csak sikerre ítélhetnek minket. Konkrét javaslatunk a következő. Először is ismertessük meg a tantestülettel a SAMR-modellt és a 21. századi képességek rendszerét. Ezek nagy előnye, hogy világosan és a pedagógiai gyakorlat szempontjából jól értelmezhetően kapcsolódnak a napi tantermi tapasztalatokhoz. Érdemes a 21. századi képességekkel kezdeni, amelyek manapság egyre kevésbé vitatottan írják le a jövő munkavállalója számára szükséges tudást. Mindez azt a célt szolgálja, hogy a tanári szerepek és a tanórák újragondolásával segítsen megtenni az első, nyilvánvalóan nehéz lépést.

21. századi pedagógia

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 102 8

Egyre többet hallunk a pedagógiai gyakorlat megváltoztatásának szükségességéről. Erről szól a Digitális Oktatási Stratégia, de a legújabb PISA felmérések eredményei is kiemelték valamilyen adaptív változás szükségességét. Megváltoztak a diákok, a későbbi megélhetéshez szükséges képességek, általában a tudásról alkotott képünk és annak produktív használatának képlete is. Ahhoz, hogy hatékonyabb lehessen a közoktatás, ezeket a fontos változásokat a pedagógiai tanulmányokban is hasznos (és talán szükséges) lenne megjeleníteni. A tanártovábbképzésben egyre nagyobb igény mutatkozik az ilyen témájú, ám erősen gyakorlati jellegű, kiadványok iránt (pl. A 21. századi tanár meglepő sikere 2015-ben). Az egyetemi tanárképzésben, illetve a tanártovábbképzési programokban a jelenleg használt tankönyvek, kézikönyvek tovább gondolása, kiegészítése, az új oktatási paradigmához szükségszerűen és organikusan kapcsolódó kiadványra komoly szükség és igény lenne.

Hivatkozás: https://mersz.hu/nadori-prievara-21-szazadi-pedagogia//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave