Papp-Váry Árpád

Országmárkázás

Versenyképes identitás és imázs teremtése


Országmárkázás, nemzetmárkázás, állammárkázás és más értelmezések

A terminológiákat tekintve, bár a nemzetközi szakirodalomban és a gyakorlatban elsősorban a „nation branding” terjedt el (amit jól mutat akár egy Google Scholar, akár egy sima Google keresés), addig mellette a „country branding” is sokszor előkerül. A „nation branding” és a „country branding” alatt lényegében ugyanaz értendő, ám azokban az országokban, ahol a „nemzet” és az „ország” közt közel sem teljes az átfedés, ott érthető módon inkább az „országmárkázás” („country branding”) használata mellett döntöttek. Ilyen Magyarország is, hiszen már az sem kis kihívás, hogy egy országot kell brandingelni (lásd az Országimázs Központ vagy az Országmárka Tanács munkáját), hát még, ha egy 15 milliós nemzetről lenne szó. Más esetekben épp fordított okok miatt használják inkább a country branding kifejezést (Gilmore, 2002a, 2000b): Spanyolországban a spanyolok (kasztíliaik) mellett a katalán, galíciai, valamint baszk nemzetiség is igen fontos tényező, így bizonyos értelemben akár furcsa lenne egy spanyol nemzetmárkázó törekvés. (Az már természetesen nem, ha a katalán függetlenséghez kapcsolódó mozgalom kezdene nemzetmárkázásba Katalónia kapcsán.)

Országmárkázás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2020

ISBN: 978 963 454 346 6

Fiatalos, lendületes és lényegre törő összeállítás az országmárkák építésének fontosságáról, folyamatáról és korlátairól. Hiánypótló munka, amely a rendszerezett elméleti alapok áttekintése után gyakorlati iránymutatásokat fogalmaz meg a témával elméleti vagy gyakorlati szinten foglalkozók számára. Ajánlom a könyvet mindazoknak, akik szeretik az igényes és olvasmányos szakkönyveket, és akiket érdekel, hogy miként lehetne Magyarország országimázsát innovatív módon formálni.

Deli-Gray Zsuzsa

kutatóprofesszor, ESSCA School of Management

A kötet friss szemlélete szerint az országimázs formálása alapvetően asszociáció- és reputációépítés. Komplex, változékony és kihívásokkal teli szakterület. Papp-Váry Árpád nemzetközileg elismert szakemberként páratlan és nélkülözhetetlen útmutatót biztosít azok számára, akik a témában bármilyen módon is érdekeltek.

Fehér Katalin

tudományos főmunkatárs, Budapesti Gazdasági Egyetem

Termékmárkát építeni nem könnyű feladat, országmárkát építeni ennél is nagyobb kihívás. Itt a professzionalizmus mellett számos más, szakmán túli faktor gazdagítja a képletet. A szerző vitathatatlan erénye, hogy ezeken felülemelkedve szakmai keretet ad, struktúrát vázol, példákat hoz, ellentétes álláspontokat villant föl, miközben nehézségekre is rámutat, köztük talán a legfontosabbra: nincs országmárka-építés országépítés nélkül, hisz a márkát végső soron mégiscsak maga a termék határozza meg.

Nagy Bálint

marketingtanszék-vezető, International Business School

Magyar nyelven ilyen alapos áttekintés az országmárkázásról még nem jelent meg. Átfogó, olvasmányos, az olvasót egy új világgal ismerteti meg, amelynek akarva-akaratlanul ő maga is szerves része. A könyv egy ígéret: olvasója megértheti a helymárkázás sajátos határterületét, a marketing, a márkázás, a fogyasztói pszichológia, a stratégiai tervezés és a közösségépítés sajátos elegyét.

Kádár Magor

egyetemi docens, Babeş-Bolyai Egyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/papp-vary-orszagmarkazas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave