Papp-Váry Árpád

Országmárkázás

Versenyképes identitás és imázs teremtése


Emberek

Rendkívül izgalmas eleme a hatszögnek az utolsó pont, ami az adott ország embereiről szól. Ez az alkotóelem jelenti egyrészt az ország „nagyjainak” (művészek, filmszínészek, sportolók, politikusok stb.) ismertségét és népszerűségét. Vannak országok, ahol egy-egy személy kimagaslóan nagy szerepet játszik az ország megítélésében. Ilyen például Nelson Mandela Dél-Afrika esetében vagy a híres bokszoló, Manny Pacquiao a Fülöp-szigetek kapcsán. De Magyarországról se tudnak sokan semmi mást, csak annyit: Puskás. Vagy egy extrémebb példa: Crocodil Dundee (aki esetében néhányan azt is tudják, hogy a színész neve Paul Hogan) mindmáig a legismertebb ausztrál. Kicsit rosszabb hír Kazahsztán számára, hogy a legismertebb kazah nem más, mint Borat, azaz Sasha Baron Cohen, aki ugyan soha nem járt Kazahsztánban, de a Borat: Kazah nép nagy fehér gyermeke menni művelődni Amerika című filmje bejárta a világot.

Országmárkázás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2020

ISBN: 978 963 454 346 6

Fiatalos, lendületes és lényegre törő összeállítás az országmárkák építésének fontosságáról, folyamatáról és korlátairól. Hiánypótló munka, amely a rendszerezett elméleti alapok áttekintése után gyakorlati iránymutatásokat fogalmaz meg a témával elméleti vagy gyakorlati szinten foglalkozók számára. Ajánlom a könyvet mindazoknak, akik szeretik az igényes és olvasmányos szakkönyveket, és akiket érdekel, hogy miként lehetne Magyarország országimázsát innovatív módon formálni.

Deli-Gray Zsuzsa

kutatóprofesszor, ESSCA School of Management

A kötet friss szemlélete szerint az országimázs formálása alapvetően asszociáció- és reputációépítés. Komplex, változékony és kihívásokkal teli szakterület. Papp-Váry Árpád nemzetközileg elismert szakemberként páratlan és nélkülözhetetlen útmutatót biztosít azok számára, akik a témában bármilyen módon is érdekeltek.

Fehér Katalin

tudományos főmunkatárs, Budapesti Gazdasági Egyetem

Termékmárkát építeni nem könnyű feladat, országmárkát építeni ennél is nagyobb kihívás. Itt a professzionalizmus mellett számos más, szakmán túli faktor gazdagítja a képletet. A szerző vitathatatlan erénye, hogy ezeken felülemelkedve szakmai keretet ad, struktúrát vázol, példákat hoz, ellentétes álláspontokat villant föl, miközben nehézségekre is rámutat, köztük talán a legfontosabbra: nincs országmárka-építés országépítés nélkül, hisz a márkát végső soron mégiscsak maga a termék határozza meg.

Nagy Bálint

marketingtanszék-vezető, International Business School

Magyar nyelven ilyen alapos áttekintés az országmárkázásról még nem jelent meg. Átfogó, olvasmányos, az olvasót egy új világgal ismerteti meg, amelynek akarva-akaratlanul ő maga is szerves része. A könyv egy ígéret: olvasója megértheti a helymárkázás sajátos határterületét, a marketing, a márkázás, a fogyasztói pszichológia, a stratégiai tervezés és a közösségépítés sajátos elegyét.

Kádár Magor

egyetemi docens, Babeş-Bolyai Egyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/papp-vary-orszagmarkazas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave