Simándi Szilvia

Közösségi tanulás felnőttkorban

Tanulókörök az élethosszig tartó tanulás folyamatában


A tanulásközpontú szemlélet az oktatásban – a téma felsőoktatási dimenziói

A nemzetközi és a hazai szakirodalomban is egyre nagyobb hangsúly kerül a tanulási tevékenységet központba helyező oktatásra és az ahhoz kötődő elvárásokra (vö. Attard et al. 2010; Biggs–Tang 2007; Brame 2013; Chung et al. 2014; Czók–Mogyorósi 2015; Fry–Ketteridge–Marshall 2008; Griffits 2008; Holm 2012; Kopp 2013; Moss 2008; Pusztai 2011; Raij 2013, Tinto 2003, Zagyváné 2016). Jelen fejezetünk kapcsolódását az előző fejezetekhez abban látjuk, hogy a formális tanulási környezetben a tanulásközpontú, a kooperációra és a kollaboratív tanulásra építő oktatást mind az élethosszig tartó tanulás, mind az együttműködésre való felkészítés aspektusából meghatározónak tartjuk (vö. aktív állampolgárság, Kerr 2008). Fejezetünkben többek között a hallgatói közösségek szerepét és jelentőségét is kidomborítjuk, egyfelől a hallgatói kapcsolatrendszeren keresztül, amely összefonódik a korai iskolaelhagyás problémakörével is, másfelől pedig a hallgatók egymásra hatását támogató tanulóközösségek inspirálásában.

Közösségi tanulás felnőttkorban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 321 3

Az infokommunikációs eszközök terjedésének, valamint az internet térhódításának következtében napjainkban kiszélesedtek az élethosszig tartó tanulás és művelődés terei, lehetőségei. A második generációs internetes szolgáltatásoknak (Web 2.0) köszönhetően akár a közösségi oldalak (Google+, Facebook, LinkedIn stb.) keretében számos, közösségi élményre építő, többféle variációban és eltérő résztvevő létszámmal működő, illetve különböző szervezésben, és különféle módon megvalósuló kezdeményezést találhatunk, amelyekből valódi igényeket azonosíthatunk, és részvételi hajlandóságot érhetünk tetten. A mű elkészítésénél felhasználtuk az online tanulási környezet keretében szerzett oktatói tapasztalatainkat is, annak érdekében, hogy írásunk tárgyát a nyitott tanulási lehetőségek között világosan elhelyezhessük, és a határvonalait meghúzhassuk.

Hivatkozás: https://mersz.hu/simandi-kozossegi-tanulas-felnottkorban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave