Jancsik András, Jászberényi Melinda, Kökény László

Az utazásszervezés új dimenziói


Online utazási irodák (OTA)

Az online utazási irodák vásárlói technológiafüggők, körültekintők és információéhesek. Éppen ezért szükséges az online utazási irodák részéről az azonnali hozzáférhetőség, a vásárlási lehetőség, és a könnyű kereshetőség biztosítása. Az OTA-k között találunk globális megaszervezeteket, mint a Priceline-t, az Expedia-t vagy a Ctrip-et, multinacionális vállalatokat, akik több piacon is tevékenykednek, mint a Fareportal vagy az ODIGEO, régióspecifikus, kisebb szervezeteket, mint a BestDay-t, és új start-up-okat, mint a Relovate.com-ot. A legismertebb szolgáltatói oldalt összefogó vállalkozások a Skyscanner, a Kayak, vagy a specializáltabb Hotels.com. Végül pedig muszáj megemlíteni a Google-t, a Facebook-ot és a WeChat-et, akikkel kapcsolatban állnak a legnagyobb GDS-ek, és igyekeznek közösen optimalizálni az internetes megjelenéseket (a kérdés, hogy milyen szempontok mentén). A mesterséges intelligencia, a machine learning, a hangfelismerés és a chatbot-ok már szükséges elemei az innovációnak ezen a téren. Ha valaki nem foglalkozik megfelelően a digitális tér legújabb kihívásaival, lemarad. Természetesen a tradicionális elemeket sem szabad elfelejteni. Az eDreams ODIGEO online utazási iroda az elsők között vezette be az európai piacon szélesebb termékkínálatának részeként az extra poggyász és az ülés kiválasztásának lehetőségét. Ezáltal még jobban személyre szabhatóvá vált az utazás, valamint újabb elemek jelentek meg a bevételi oldalon. Az OTA-k azt vallják, hogy a személyre szabhatósággal, a multichannel marketinggel és értékesítéssel növelhető a fogyasztók élményszerzése (Amadeus 2018). Elsősorban a Pine és Gilmore-i (1999, 2011) élménydimenziók közül a szórakoztatás és az esztétika elemei azok, amelyekre hatással tud lenni egy könnyen kezelhető weboldal és egy gyorsan intézhető foglalás.

Az utazásszervezés új dimenziói

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 059 953 5

Kevés tevékenységet változtat meg annyira az internet elterjedése, mint az utazásszervezést. Azok a szervezetek, melyek alkalmazkodnak a fejlődéshez, továbbra is sikeresek maradhatnak. Ehhez a folyamathoz nyújt komoly segítséget e könyv, mely összefüggéseiben elemzi a turizmus múltját, jelenét, jövőjét.

dr. Simon András, lektor

A könyv rendkívül időszerű, felvázolja az utazásszervezés és közvetítés múltját és jelenét. Áttekinti a legújabb keresleti és kínálati trendeket, és rámutat a turizmus folyamatosan változó gazdasági hátterére, valamint az ezt követő fogyasztói magatartásra. A turizmus és a turisztikai szakma teljes spektrumát mutatja be a legfrissebb statisztikákkal alátámasztva. Gyakorlati ismeretekkel, egyben lexikonként is szolgál a friss szakmabeliek számára. A könyv hiánypótló funkciót is betölt, hiszen kevés az olyan szakirodalom, amely ilyen részletességgel elemzi az utazási irodán belül folyó munkát, s kiemeli annak igényességét és sokszínűségét.

Az utazásszervezők és közvetítők nevében ezúton is köszönetemet fejezem ki, hogyez a tudományos munka megszületett, és elérhetővé vált a jövő szakemberei számára.

Nyúl Erika

ügyvezető igazgató, Violin Travel Ltd.

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/jancsik-jaszberenyi-kokeny-az-utazasszervezes-uj-dimenzioi//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave