Jancsik András, Jászberényi Melinda, Kökény László

Az utazásszervezés új dimenziói


Kutatási eredmények

A fogyasztó online és offline (fizikai térben megjelenő) utazási irodával történő kapcsolatának minőségét vizsgálta Rajaobelina (2017). A szerző Schmitt (1999) koncepcióját használta, amely egy öt dimenziós térben próbálja megragadni a fogyasztó élményérzetének hatását. Ekkor a gondolatiság, a felfedező vágy (THINK), az érzet, ami egy negatív állapotként jelenik itt meg, a csalódottság, az unalom és a mérgesség tengelyén (FEEL), a cselekvés, proaktivitás, információk önálló feltárása, utána járása (ACT), az érzék és esztétika (SENSE), és a kapcsolódás, kapcsolatba kerülés (RELATE) elemei képezik a teret. A kapcsolat minőségét a bizalommal, a kompetenciával, az ígéretek teljesülésével, az érdeklődés fenntartásával, az utazási irodával való elégedettséggel és az ár/érték aránnyal, azaz az üzlet sikerességével jellemzi a szerző, korábbi kutatásokra támaszkodva. A szerző eredményei során – amelyet strukturális modellezés szintű statisztikai eljárással bizonyított – arra a megállapításra jutott, hogy az ACT elsősorban az offline utazási irodák esetén figyelhető meg, és akkor is a férfiak esetében szignifikánsan, azaz minél inkább jellemezhető egy férfi ilyen típusú attribútumokkal, annál inkább értékelte a kapcsolatot minőséginek. A SENSE esetén teljesen ellentétje az eredmény, mert az online utazási irodák esetében, és akkor is a nőknél figyelhető meg szignifikáns összefüggés a kapcsolat minőségi volta és az adott jellemző között. A THINK elemnél, mind a nőknél, mind a férfiaknál, mind az online és mind az offline térben megfigyelhető szignifikáns pozitív kapcsolat, a jellemző minél nagyobb foka és a kapcsolat minősége között, főleg a férfiak esetében az offline és online irodákkal is. A FEEL esetén pedig hasonló mondható el csak fordított előjellel, mert maga a jellemző is negatív tulajdonságú, azaz minél inkább jellemezhető egy válaszadó ilyen tulajdonságokkal, annál kevésbé volt minőségi a kapcsolata az online vagy offline utazási irodával, különösen a férfiak esetében az offline irodákkal.

Az utazásszervezés új dimenziói

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 059 953 5

Kevés tevékenységet változtat meg annyira az internet elterjedése, mint az utazásszervezést. Azok a szervezetek, melyek alkalmazkodnak a fejlődéshez, továbbra is sikeresek maradhatnak. Ehhez a folyamathoz nyújt komoly segítséget e könyv, mely összefüggéseiben elemzi a turizmus múltját, jelenét, jövőjét.

dr. Simon András, lektor

A könyv rendkívül időszerű, felvázolja az utazásszervezés és közvetítés múltját és jelenét. Áttekinti a legújabb keresleti és kínálati trendeket, és rámutat a turizmus folyamatosan változó gazdasági hátterére, valamint az ezt követő fogyasztói magatartásra. A turizmus és a turisztikai szakma teljes spektrumát mutatja be a legfrissebb statisztikákkal alátámasztva. Gyakorlati ismeretekkel, egyben lexikonként is szolgál a friss szakmabeliek számára. A könyv hiánypótló funkciót is betölt, hiszen kevés az olyan szakirodalom, amely ilyen részletességgel elemzi az utazási irodán belül folyó munkát, s kiemeli annak igényességét és sokszínűségét.

Az utazásszervezők és közvetítők nevében ezúton is köszönetemet fejezem ki, hogyez a tudományos munka megszületett, és elérhetővé vált a jövő szakemberei számára.

Nyúl Erika

ügyvezető igazgató, Violin Travel Ltd.

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/jancsik-jaszberenyi-kokeny-az-utazasszervezes-uj-dimenzioi//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave