Jancsik András, Jászberényi Melinda, Kökény László

Az utazásszervezés új dimenziói


Terméktípusok

A turisztikai termék egy olyan komplex fogalom, amely magába foglalja a vonzerőt, a turisztikai infrastruktúrát és a turisztikai elsődleges és másodlagos szuprastruktúrát. Mindezek nem jöhetnek létre az alapinfrastruktúra (közmű, közlekedés, kommunikáció) megléte nélkül. Ha hétköznapi megközelítésben vizsgáljuk, akkor „a lakókörnyezeten kívüli utazás során megvásárolt áruk és szolgáltatások összességeként”, azaz a „célterületen megvalósuló fogyasztás tárgyaként értelmezhetjük” (Michalkó 2012). A szakirodalom megkülönböztet mikro- (turisztikai szolgáltatás mint vonzerő) és makroszintű (desztináció és az ott nyújtott szolgáltatások) turisztikai termékeket. A termék neve kapcsolódik az annak fogyasztása során végzett turisztikai tevékenységhez (sport-, egészség-, buli-, konferenciaturizmus), a körülhatárolt földrajzi térhez (falusi, városi, hegyvidéki, tengerparti turizmus) vagy a piaci szegmenshez (szenior, ifjúsági, látássérültek turizmusa). Az utazásszervezés során fontos megemlíteni, hogy a turisztikai termékek nem keverendők össze a programmal (Michalkó 2012). A turisztikai termék magasabb szinten áll ennél és a motivációt kielégítő átfogó kategória.

Az utazásszervezés új dimenziói

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 059 953 5

Kevés tevékenységet változtat meg annyira az internet elterjedése, mint az utazásszervezést. Azok a szervezetek, melyek alkalmazkodnak a fejlődéshez, továbbra is sikeresek maradhatnak. Ehhez a folyamathoz nyújt komoly segítséget e könyv, mely összefüggéseiben elemzi a turizmus múltját, jelenét, jövőjét.

dr. Simon András, lektor

A könyv rendkívül időszerű, felvázolja az utazásszervezés és közvetítés múltját és jelenét. Áttekinti a legújabb keresleti és kínálati trendeket, és rámutat a turizmus folyamatosan változó gazdasági hátterére, valamint az ezt követő fogyasztói magatartásra. A turizmus és a turisztikai szakma teljes spektrumát mutatja be a legfrissebb statisztikákkal alátámasztva. Gyakorlati ismeretekkel, egyben lexikonként is szolgál a friss szakmabeliek számára. A könyv hiánypótló funkciót is betölt, hiszen kevés az olyan szakirodalom, amely ilyen részletességgel elemzi az utazási irodán belül folyó munkát, s kiemeli annak igényességét és sokszínűségét.

Az utazásszervezők és közvetítők nevében ezúton is köszönetemet fejezem ki, hogyez a tudományos munka megszületett, és elérhetővé vált a jövő szakemberei számára.

Nyúl Erika

ügyvezető igazgató, Violin Travel Ltd.

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/jancsik-jaszberenyi-kokeny-az-utazasszervezes-uj-dimenzioi//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave