Jancsik András, Jászberényi Melinda, Kökény László

Az utazásszervezés új dimenziói


Desztináció

A desztináció, mint döntési tényező azokban az esetekben nem áll fenn, ha az ötlet konkrét attrakcióra vagy eseményre vonatkozik (párizsi hétvége, a Mont Blanc megmászása, a tokiói Olimpia meglátogatása). Ha az ötlet inkább általános terméktulajdonságokra vagy élményekre irányul, akkor a desztináció befolyásoló erővel hat, azaz van döntési helyzet (hosszú hétvége egy európai nagyvárosban, hegymászás, egy rangos sportesemény meglátogatása, de mindezeket hol?). Ezt a befolyásolást úgy kell értelmezni, hogy választási lehetőségek, amelyek közül dönthetünk. Az első esetben nincsen választási lehetőség, így egyben nincsen döntési helyzet sem akkor, ha például a tokiói Olimpiát szeretnék meglátogatni, mert ott a desztináció (Tokió) fix és csak ott lehet ezt a vonzerőt fellelni. Ha a második eset áll fenn, akkor különböző információk sorba rendezése után preferencia alapján dönthet az utazó a különböző vonzerők és egyben desztinációk között. Először a szükséges információkat kell csoportosítanunk. Alapvetően meghatározza az információigényt, hogy szervezett vagy független úton vesz-e részt az utazó, erről majd a későbbi fejezetben lesz szó.

Az utazásszervezés új dimenziói

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 059 953 5

Kevés tevékenységet változtat meg annyira az internet elterjedése, mint az utazásszervezést. Azok a szervezetek, melyek alkalmazkodnak a fejlődéshez, továbbra is sikeresek maradhatnak. Ehhez a folyamathoz nyújt komoly segítséget e könyv, mely összefüggéseiben elemzi a turizmus múltját, jelenét, jövőjét.

dr. Simon András, lektor

A könyv rendkívül időszerű, felvázolja az utazásszervezés és közvetítés múltját és jelenét. Áttekinti a legújabb keresleti és kínálati trendeket, és rámutat a turizmus folyamatosan változó gazdasági hátterére, valamint az ezt követő fogyasztói magatartásra. A turizmus és a turisztikai szakma teljes spektrumát mutatja be a legfrissebb statisztikákkal alátámasztva. Gyakorlati ismeretekkel, egyben lexikonként is szolgál a friss szakmabeliek számára. A könyv hiánypótló funkciót is betölt, hiszen kevés az olyan szakirodalom, amely ilyen részletességgel elemzi az utazási irodán belül folyó munkát, s kiemeli annak igényességét és sokszínűségét.

Az utazásszervezők és közvetítők nevében ezúton is köszönetemet fejezem ki, hogyez a tudományos munka megszületett, és elérhetővé vált a jövő szakemberei számára.

Nyúl Erika

ügyvezető igazgató, Violin Travel Ltd.

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/jancsik-jaszberenyi-kokeny-az-utazasszervezes-uj-dimenzioi//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave