Jancsik András, Jászberényi Melinda, Kökény László

Az utazásszervezés új dimenziói


Magyarország története, jelene és nemzetközi helyzete

A Római Birodalom fennállása idején már nagy kultusza volt a gyógyfürdőknek. Később még Mátyás király udvartartásának leírásában is találkozhatunk a fürdőkultúra kifinomult jelenségével. A 18. századtól újra a fürdő látogatások határozták meg nagy arányban a magyar belföldi turizmust. A 19. század végén a milleniumi kiállítás is ösztönözte a belföldön utazni vágyókat. A 19-20. század fordulóján a hegyek és a vidék látogatása volt a jellemző, majd a 20. század elejétől a Balaton is felkerült a turisták kedvelt helyei közé. A második világháború után korlátozott volt az utazási lehetőség, főleg a nyugati országok felé. A szocializmus időszakában a Kelet-Európa turistái számára Magyarország, mint megfizethető desztináció szerepelt az útikönyvekben. Számos utat szerveztek a kettészakított Németország keleti felében maradtak számára a Balatonhoz. A rendszerváltás után a fejlesztéseken és az új beruházásokon volt, vagy kellett volna lennie a hangsúlynak. Megszűnt vagy teljesen átalakult a szociálturizmus. A belföldi utazásokat kampányokkal kellett promotálni az ezredfordulót követően. A korábbi politikai indíttatású elszigetelődés helyébe a turizmus támogatása lépett, ami a 80-as évek „osztrák hitelkonstrukciója” segítségével fektette le a szükséges infrastrukturális alapokat.

Az utazásszervezés új dimenziói

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 059 953 5

Kevés tevékenységet változtat meg annyira az internet elterjedése, mint az utazásszervezést. Azok a szervezetek, melyek alkalmazkodnak a fejlődéshez, továbbra is sikeresek maradhatnak. Ehhez a folyamathoz nyújt komoly segítséget e könyv, mely összefüggéseiben elemzi a turizmus múltját, jelenét, jövőjét.

dr. Simon András, lektor

A könyv rendkívül időszerű, felvázolja az utazásszervezés és közvetítés múltját és jelenét. Áttekinti a legújabb keresleti és kínálati trendeket, és rámutat a turizmus folyamatosan változó gazdasági hátterére, valamint az ezt követő fogyasztói magatartásra. A turizmus és a turisztikai szakma teljes spektrumát mutatja be a legfrissebb statisztikákkal alátámasztva. Gyakorlati ismeretekkel, egyben lexikonként is szolgál a friss szakmabeliek számára. A könyv hiánypótló funkciót is betölt, hiszen kevés az olyan szakirodalom, amely ilyen részletességgel elemzi az utazási irodán belül folyó munkát, s kiemeli annak igényességét és sokszínűségét.

Az utazásszervezők és közvetítők nevében ezúton is köszönetemet fejezem ki, hogyez a tudományos munka megszületett, és elérhetővé vált a jövő szakemberei számára.

Nyúl Erika

ügyvezető igazgató, Violin Travel Ltd.

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/jancsik-jaszberenyi-kokeny-az-utazasszervezes-uj-dimenzioi//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave