Jancsik András, Jászberényi Melinda, Kökény László

Az utazásszervezés új dimenziói


Összefoglaló

Ebben a fejezetben miután megismerkedtünk a történelmi múlttal láthatjuk, hogy az utazás a keresleti oldalon legyen az bármilyen indokkal, motivációval és céllal, illetve kínálati oldalon az infrastrukturális háttér kiépítettsége, a vonzerők különböző típusainak egyike sem a legújabb korokhoz köthető. Az ókorban megjelentek már turisztikai termékek, a középkor végén a különböző motivációjú utazások, és az újkorban a technológiai fejlődésnek köszönhetően a diverzifikált utazási módok. Az utazási trendeket vizsgálva évről évre új rekordok dőlnek meg. Újra népszerűek a feltörekvő desztinációk nyaraló helyei és tájai, de a mediterrán térségbe érkező vendégek száma is 11%-kal nőtt az előző évi adathoz képest. A digitalizációs kihívások már a 21. század problémái. A hagyományos értelemben vett közvetítők szerepe háttérbe került, illetve sok esetben megváltozott, bevételi részesedésük és turisztikai fontosságuk csökkent. Új típusú eszközök és platformok törnek utat. Felmerül a kérdés, hogy egy ilyen magas személyes interakciójú szolgáltatási környezetben, mint a turizmus, eltűnhetnek-e végleg olyan fizikai jelenségek, amelyek az utazásaink szervezését könnyítik meg. Hogyan alakulhatnak át, át kell-e alakulnia ezen tényezőknek? Ebben az elméleti, de gyakorlatra és a legújabb kutatási eredményekre reflektáló jegyzetben célunk ezekre a kérdésekre is választ adni, és megtalálni az utazásszervezők és -közvetítők szerepét a 21. században.

Az utazásszervezés új dimenziói

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 059 953 5

Kevés tevékenységet változtat meg annyira az internet elterjedése, mint az utazásszervezést. Azok a szervezetek, melyek alkalmazkodnak a fejlődéshez, továbbra is sikeresek maradhatnak. Ehhez a folyamathoz nyújt komoly segítséget e könyv, mely összefüggéseiben elemzi a turizmus múltját, jelenét, jövőjét.

dr. Simon András, lektor

A könyv rendkívül időszerű, felvázolja az utazásszervezés és közvetítés múltját és jelenét. Áttekinti a legújabb keresleti és kínálati trendeket, és rámutat a turizmus folyamatosan változó gazdasági hátterére, valamint az ezt követő fogyasztói magatartásra. A turizmus és a turisztikai szakma teljes spektrumát mutatja be a legfrissebb statisztikákkal alátámasztva. Gyakorlati ismeretekkel, egyben lexikonként is szolgál a friss szakmabeliek számára. A könyv hiánypótló funkciót is betölt, hiszen kevés az olyan szakirodalom, amely ilyen részletességgel elemzi az utazási irodán belül folyó munkát, s kiemeli annak igényességét és sokszínűségét.

Az utazásszervezők és közvetítők nevében ezúton is köszönetemet fejezem ki, hogyez a tudományos munka megszületett, és elérhetővé vált a jövő szakemberei számára.

Nyúl Erika

ügyvezető igazgató, Violin Travel Ltd.

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/jancsik-jaszberenyi-kokeny-az-utazasszervezes-uj-dimenzioi//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave