Simon Vilmos

Hajtástechnika


A hengeres fogaskerekek fogfelületének a módosítása

Kapcsolódó fogaskerekeknél az A pontban terheletlen fogak lépnek kapcsolódásba, a tőlük alaposztás távolságban lévő D pontban pedig terhelés alatt érintkeznek a fogak (4.6. ábra). Hogy az A pontban ütközésmentesen történjen a fogak kapcsolódásba lépése, az A pontban célszerű a 2-es kerék fejéből akkora nagyságú részt lenyesni (ja), amekkora a D pontban, a két fog összesített deformációja. Ha ilyen foglenyesést nem végzünk, akkor az A pontban ütközés történik és dinamikus erő lép fel. Amennyiben az A pontban a 2-es keréken pozitív profilhiba van, akkor ez a profilhiba még inkább hozzájárul a dinamikus terhelés fellépéséhez.

Hajtástechnika

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 402 9

A „Hajtástechnika” jegyzet a bolognai folyamat szellemében, a hazai, kétciklusú mérnökképzés, ezen belül elsősorban a gépész mérnök-oktatás MSc hallgatói számára készült, de reményeim szerint haszonnal forgathatják az iparban alkotó szakemberek is. A jegyzet a hajtástechnika mérnöki feladataira kíván felkészíteni. A mérnök-konstruktőr feladata, hogy megtalálja egy műszaki alkotás, egy műszaki probléma megoldását és azt a lehetőségek adott határain belül az anyag, a szerkezeti kialakítás, a technológia és a gazdaságosság szempontjából optimálja. Belátható, és ezt eddigi tanulmányaik során már megtapasztalhatták, hogy a mérnök feladata sohasem determinisztikus: sok kínálkozó lehetőség közül kell az adott körülmények között a legjobb megoldást megkeresni és megtervezni.

Hivatkozás: https://mersz.hu/simon-hajtastechnika//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave