Simon Vilmos

Hajtástechnika


Erőhatások

A fogszélesség irányában megosztott terhelést koncentrált erővel helyettesítjük, amely a foghossz (fogérintkezés) közepén, a fogra merőleges síkban terheli a fogat (5.1. ábra). Az érintkezési pontban az Fn terhelés a fogfelületre merőleges, tehát a közös fognormális irányában adódik át a hajtó kerék fogáról a hajtott kerék fogára. A súrlódó erőtől eltekintünk. Az Fn normál erő három összetevőre bontható: az Ft kerületi, az Fr radiális és az Fa axiális komponensekre. Az egyes erőkomponensek meghatározása függ a fogaskerékpár típusától.

Hajtástechnika

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 402 9

A „Hajtástechnika” jegyzet a bolognai folyamat szellemében, a hazai, kétciklusú mérnökképzés, ezen belül elsősorban a gépész mérnök-oktatás MSc hallgatói számára készült, de reményeim szerint haszonnal forgathatják az iparban alkotó szakemberek is. A jegyzet a hajtástechnika mérnöki feladataira kíván felkészíteni. A mérnök-konstruktőr feladata, hogy megtalálja egy műszaki alkotás, egy műszaki probléma megoldását és azt a lehetőségek adott határain belül az anyag, a szerkezeti kialakítás, a technológia és a gazdaságosság szempontjából optimálja. Belátható, és ezt eddigi tanulmányaik során már megtapasztalhatták, hogy a mérnök feladata sohasem determinisztikus: sok kínálkozó lehetőség közül kell az adott körülmények között a legjobb megoldást megkeresni és megtervezni.

Hivatkozás: https://mersz.hu/simon-hajtastechnika//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave