Irimiás Anna, Jászberényi Melinda, Michalkó Gábor

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése


Megjelennek a fogyatékossággal élő utazók

A helyváltoztatás új dimenziójának kialakulásával a résztvevők számának drasztikus emelkedése prognosztizálható volt, és ebből kifolyólag az élményszerzésre vágyó százmilliók (Michalkó, 2011) között megjelentek a fogyatékossággal élő44 személyek is. Mint az 1. ábrán láthatjuk, a magyarországi összlakosság közel 5%-át teszi ki a fogyatékos emberek társadalmi csoportja. A nemzetközi szakirodalom, továbbá a vonatkozó ENSZ és uniós akadálymentesítési ajánlások, illetve direktívák a 65 év felettieket a fogyatékossággal élőkkel egy „halmazba” tartozóként jelenítik meg. Elgondolkodtató, hogy a kismamák és a csecsemőiket gondozó, nevelő családtagok, vagy az átmenetileg szintén „akadálymentesítésre szoruló” – betegség vagy trauma által érintetté vált – embertársaink csak marginálisan jelennek meg a fenti jogi szabályozókban. A fogyatékosság előfordulásának tekintetében hazánk a világátlagnak megfelelő sávban helyezkedik el.

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 408 1

Ez a kiadvány arra vállalkozik, hogy a hazai és a nemzetközi szakirodalomra, tudományos vizsgálatokra, szakértői megfigyelésekre, jó gyakorlatokra és persze a szerzők kreativitására alapozva bemutassa a turisztikai termékek palettáját. Az olvasó találkozhat tradicionálisabb termékkel (városi turizmus, bevásárlóturizmus, gasztroturizmus, konferenciaturizmus), szembesülhet úgynevezett niche (rés) termékekkel (kalandturizmus, buliturizmus, sportturizmus, hajós turizmus, szenior turizmus, tudományos turizmus), és végül, de nem utolsósorban elmélyülhet a horizontális, szinte minden terméket átható szemléletformálásban (akadálymentesítés, szexualitás, fenntarthatóság, felelősségteljesség, lassúság). A kötet tanulmányainak gondolatvilágát az innováció szükségszerűsége vezérli.

A kiadvány a turisztikai termékek ismert logikájából/modelljéből kiindulva egyrészt megtartotta annak hagyományos formáját, másrészt számtalan új, innovatív megközelítéssel is találkozhatunk, amely egyaránt igaz azok tartalmára és stílusára. Az egyes termékek/fejezetek olyan szemléletmódot közvetítenek, melyek mára nélkülözhetetlenek a turisztikai trendek kereslet-kínálat értelmezéséhez, a desztinációk termékstruktúra analíziséhez, a piacszegmentációhoz.

Prof. Dr. Aubert Antal egyetemi tanár

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/irimias-jaszberenyi-michalko-a-turisztikai-termekek-innovativ-fejlesztese//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave