Irimiás Anna, Jászberényi Melinda, Michalkó Gábor

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése


A városok turizmuspolitikai megközelítései

A város elsődleges feladata a helyi lakosok megfelelő életkörülményének, életminőségének biztosítása és a harmónia fenntartása: a vendégek elégedettségének és a helyiek jóllétének egyidejű biztosítása. Ezen célok nem állnak szöges ellentétben egymással. A kulturális élet fejlesztése által a helyi lakosok életminősége is javul, sőt az adott desztináció tőkevonzó képessége is fokozódik. A látogatómenedzsment eszközeivel élve (pl. elő-, utószezoni utazások motiválása, az árszint növelése, újabb vonzerők fejlesztése a legnépszerűbb attrakcióktól távol) a tömeges érkezés időben és térben is széthúzhatóvá válik. A koncentráció csökkentésének egyik fontos eszköze lehet a környező, kevésbé ismert településekkel való együttműködés, amely egyben lehetőséget adhat arra is, hogy az autentikusságot kereső kulturális utazók személyes(ebb) élményben részesüljenek (WTO–ETC, 2005). Budapest esetében Szentendre lehet azon, ún. szatellit desztináció, amely a budapesti turisztikai aktivitás térbeli „széthúzásában” szerepet vállal már napjainkban is, és kihasználva Budapest árnyékhatását az egynapos látogatások fontos helyszíne (Ilyés–Lontai-Szilágyi–Michalkó, 2018).

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 408 1

Ez a kiadvány arra vállalkozik, hogy a hazai és a nemzetközi szakirodalomra, tudományos vizsgálatokra, szakértői megfigyelésekre, jó gyakorlatokra és persze a szerzők kreativitására alapozva bemutassa a turisztikai termékek palettáját. Az olvasó találkozhat tradicionálisabb termékkel (városi turizmus, bevásárlóturizmus, gasztroturizmus, konferenciaturizmus), szembesülhet úgynevezett niche (rés) termékekkel (kalandturizmus, buliturizmus, sportturizmus, hajós turizmus, szenior turizmus, tudományos turizmus), és végül, de nem utolsósorban elmélyülhet a horizontális, szinte minden terméket átható szemléletformálásban (akadálymentesítés, szexualitás, fenntarthatóság, felelősségteljesség, lassúság). A kötet tanulmányainak gondolatvilágát az innováció szükségszerűsége vezérli.

A kiadvány a turisztikai termékek ismert logikájából/modelljéből kiindulva egyrészt megtartotta annak hagyományos formáját, másrészt számtalan új, innovatív megközelítéssel is találkozhatunk, amely egyaránt igaz azok tartalmára és stílusára. Az egyes termékek/fejezetek olyan szemléletmódot közvetítenek, melyek mára nélkülözhetetlenek a turisztikai trendek kereslet-kínálat értelmezéséhez, a desztinációk termékstruktúra analíziséhez, a piacszegmentációhoz.

Prof. Dr. Aubert Antal egyetemi tanár

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/irimias-jaszberenyi-michalko-a-turisztikai-termekek-innovativ-fejlesztese//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave