Irimiás Anna, Jászberényi Melinda, Michalkó Gábor

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése


A szexturizmus kutatásának evolúciója

A szexturizmus fogalmának tartalma az évek során sokat változott. Eleinte egyszerűen azokat az utazásokat sorolták ide, melyek fő motivációja az út során pénzért igénybe vett, szexuális szolgáltatások voltak. Hamar felismerték azonban, hogy ennél bonyolultabb és összetettebb jelenségről van szó (Ryan–Kinder, 1996). Krushe-MountBurton (1995) és Oppermann (1999) már komplex, többszintű folyamatként fogalmazza meg, mely során a szexuális vágyak pénzért történő kielégítése a legtöbb esetben nem mint fő motiváció vagy konkrét turisztikai termék jelenik meg, hanem egyfajta kiegészítőjeként, melléktermékeként egy attrakciónak. Ezáltal a turizmus rendszerének nagyobb részét fedi le. A téma összetettségét mutatja, hogy a kutatások olyan esetekre világítottak rá a turista-prostituált kapcsolatban, melyek szembemennek az eleinte felvázolt alapfeltevésekkel. Ilyen esetek például: mikor nem cserél gazdát pénz; mikor az együttlét nem csupán egy alakalomra korlátozódik, hanem éveken át tartó kapcsolatok alakulnak ki; vagy mikor nem a szexuális szolgáltatást igénybe vevő személy utazik (Oppermann, 1999; Carr, 2016).

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 408 1

Ez a kiadvány arra vállalkozik, hogy a hazai és a nemzetközi szakirodalomra, tudományos vizsgálatokra, szakértői megfigyelésekre, jó gyakorlatokra és persze a szerzők kreativitására alapozva bemutassa a turisztikai termékek palettáját. Az olvasó találkozhat tradicionálisabb termékkel (városi turizmus, bevásárlóturizmus, gasztroturizmus, konferenciaturizmus), szembesülhet úgynevezett niche (rés) termékekkel (kalandturizmus, buliturizmus, sportturizmus, hajós turizmus, szenior turizmus, tudományos turizmus), és végül, de nem utolsósorban elmélyülhet a horizontális, szinte minden terméket átható szemléletformálásban (akadálymentesítés, szexualitás, fenntarthatóság, felelősségteljesség, lassúság). A kötet tanulmányainak gondolatvilágát az innováció szükségszerűsége vezérli.

A kiadvány a turisztikai termékek ismert logikájából/modelljéből kiindulva egyrészt megtartotta annak hagyományos formáját, másrészt számtalan új, innovatív megközelítéssel is találkozhatunk, amely egyaránt igaz azok tartalmára és stílusára. Az egyes termékek/fejezetek olyan szemléletmódot közvetítenek, melyek mára nélkülözhetetlenek a turisztikai trendek kereslet-kínálat értelmezéséhez, a desztinációk termékstruktúra analíziséhez, a piacszegmentációhoz.

Prof. Dr. Aubert Antal egyetemi tanár

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/irimias-jaszberenyi-michalko-a-turisztikai-termekek-innovativ-fejlesztese//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave