Irimiás Anna, Jászberényi Melinda, Michalkó Gábor

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése


A kisebbségi szexuális orientáció megjelenése a turizmuskutatásban

A többségitől eltérő szexuális orientációjú és nemi identitású emberek térbeli mozgásainak kutatása a posztmodern társadalomföldrajzban és kulturális földrajzban gyökerezik. A 90-es évek közepén bekövetkezett kulturális fordulat folyományaként, ahogy Oswin (2013) értekezik, a földrajztudományban megnyílt az út az olyan posztstrukturalista altudományágak fejlődése előtt, mint a queer64 geográfia, mely a queer elmélet nyomán az úgynevezett „queer testek” (LMBT+ közösség tagjainak) mozgását és az abban fellelhető mintákat kutatja. Az eredetileg a bölcsészettudományokban gyökerező queer elmélet, mely interdiszciplinárissá válásával alkalmazható a társadalomtudományok és a geográfia területén is, kritikusan közelíti meg a férfi és a női nemi szerepekre vagy a heteronormatív társadalmi berendezkedésre vonatkozó társadalmilag konstruált nézeteket (Bell–Valentine, 1995; Jagose, 2003).

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 408 1

Ez a kiadvány arra vállalkozik, hogy a hazai és a nemzetközi szakirodalomra, tudományos vizsgálatokra, szakértői megfigyelésekre, jó gyakorlatokra és persze a szerzők kreativitására alapozva bemutassa a turisztikai termékek palettáját. Az olvasó találkozhat tradicionálisabb termékkel (városi turizmus, bevásárlóturizmus, gasztroturizmus, konferenciaturizmus), szembesülhet úgynevezett niche (rés) termékekkel (kalandturizmus, buliturizmus, sportturizmus, hajós turizmus, szenior turizmus, tudományos turizmus), és végül, de nem utolsósorban elmélyülhet a horizontális, szinte minden terméket átható szemléletformálásban (akadálymentesítés, szexualitás, fenntarthatóság, felelősségteljesség, lassúság). A kötet tanulmányainak gondolatvilágát az innováció szükségszerűsége vezérli.

A kiadvány a turisztikai termékek ismert logikájából/modelljéből kiindulva egyrészt megtartotta annak hagyományos formáját, másrészt számtalan új, innovatív megközelítéssel is találkozhatunk, amely egyaránt igaz azok tartalmára és stílusára. Az egyes termékek/fejezetek olyan szemléletmódot közvetítenek, melyek mára nélkülözhetetlenek a turisztikai trendek kereslet-kínálat értelmezéséhez, a desztinációk termékstruktúra analíziséhez, a piacszegmentációhoz.

Prof. Dr. Aubert Antal egyetemi tanár

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/irimias-jaszberenyi-michalko-a-turisztikai-termekek-innovativ-fejlesztese//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave