Irimiás Anna, Jászberényi Melinda, Michalkó Gábor

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése


Az egyén önazonosság-keresése mint motiváció

Az LMBT+ közösség tagjai által megtapasztalt stigmatizáció, diszkrimináció (Takács, 2015), sztereotípiák, valamint a kognitív, emocionális és szociális izoláció sok esetben válhat az utazást kiváltó motiváció alapjává (Hughes, 1997). A kiszakadás az intoleráns környezetből, melynek során egy toleráns környezet felé mozognak, olyan embereket, helyeket, kapcsolatokat keresve, melyek biztosítják a fizikai és az érzelmi biztonságot, a teljességet, a közösséget és a szolidaritást, ami a lakhelyükön nem adott számukra (1. ábra) (Knopp, 2006). Ezek az utazások ideiglenes kiszakadást jelenthetnek a heteronormatív világból olyan helyekre, ahol az LMBT+ közösség tagjai számára is adott a lehetőség, hogy önmaguk lehessenek, megéljék identitásukat (Waitt, 2012). Ilyen helyek például: Greenwich Village New Yorkban, a Castro negyed San Franciscóban, a Canal Street körüli „Gay Village” városrész Manchesterben (2. ábra) vagy a Soho Londonban. Napjainkban egyre több országban van lehetőség egynemű párok házasságkötésére, főleg Európában és Észak-Amerikában65, ez szintén utazást generáló tényezőként jelenik meg.

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 408 1

Ez a kiadvány arra vállalkozik, hogy a hazai és a nemzetközi szakirodalomra, tudományos vizsgálatokra, szakértői megfigyelésekre, jó gyakorlatokra és persze a szerzők kreativitására alapozva bemutassa a turisztikai termékek palettáját. Az olvasó találkozhat tradicionálisabb termékkel (városi turizmus, bevásárlóturizmus, gasztroturizmus, konferenciaturizmus), szembesülhet úgynevezett niche (rés) termékekkel (kalandturizmus, buliturizmus, sportturizmus, hajós turizmus, szenior turizmus, tudományos turizmus), és végül, de nem utolsósorban elmélyülhet a horizontális, szinte minden terméket átható szemléletformálásban (akadálymentesítés, szexualitás, fenntarthatóság, felelősségteljesség, lassúság). A kötet tanulmányainak gondolatvilágát az innováció szükségszerűsége vezérli.

A kiadvány a turisztikai termékek ismert logikájából/modelljéből kiindulva egyrészt megtartotta annak hagyományos formáját, másrészt számtalan új, innovatív megközelítéssel is találkozhatunk, amely egyaránt igaz azok tartalmára és stílusára. Az egyes termékek/fejezetek olyan szemléletmódot közvetítenek, melyek mára nélkülözhetetlenek a turisztikai trendek kereslet-kínálat értelmezéséhez, a desztinációk termékstruktúra analíziséhez, a piacszegmentációhoz.

Prof. Dr. Aubert Antal egyetemi tanár

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/irimias-jaszberenyi-michalko-a-turisztikai-termekek-innovativ-fejlesztese//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave