Irimiás Anna, Jászberényi Melinda, Michalkó Gábor

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése


Mobilitás

Ahhoz, hogy turizmus alakuljon ki egy desztinációban, három fő feltételnek: a biztonságnak, a fogadókészségnek és a fogadóképességnek kell megvalósulnia, hogy megteremtse a kínálat szilárd alapjait. Ha a turizmus és a szexualitás kapcsolatát vizsgáljuk, a biztonsági tényező különösen fontos szerepet játszik, melyet nagyban befolyásol többek közt a helyi lakosság fogadókészsége, a geopolitikai viszonyok és az egészségügyi kockázatok. Az egészségügyi kockázatok közé tartoznak például a szexuális úton terjedő betegségek, köztük a HIV-fertőzés, melynek megléte részben vagy teljesen korlátozhatja egyes országok esetében a beutazáshoz szükséges vízum megszerzését.66 A turisztikai termékekhez való hozzáférés és ezáltal a mobilitás korlátai az alábbiakban az LMBT+ közösség példáján keresztül kerülnek bemutatásra (Michalkó, 2012).

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 408 1

Ez a kiadvány arra vállalkozik, hogy a hazai és a nemzetközi szakirodalomra, tudományos vizsgálatokra, szakértői megfigyelésekre, jó gyakorlatokra és persze a szerzők kreativitására alapozva bemutassa a turisztikai termékek palettáját. Az olvasó találkozhat tradicionálisabb termékkel (városi turizmus, bevásárlóturizmus, gasztroturizmus, konferenciaturizmus), szembesülhet úgynevezett niche (rés) termékekkel (kalandturizmus, buliturizmus, sportturizmus, hajós turizmus, szenior turizmus, tudományos turizmus), és végül, de nem utolsósorban elmélyülhet a horizontális, szinte minden terméket átható szemléletformálásban (akadálymentesítés, szexualitás, fenntarthatóság, felelősségteljesség, lassúság). A kötet tanulmányainak gondolatvilágát az innováció szükségszerűsége vezérli.

A kiadvány a turisztikai termékek ismert logikájából/modelljéből kiindulva egyrészt megtartotta annak hagyományos formáját, másrészt számtalan új, innovatív megközelítéssel is találkozhatunk, amely egyaránt igaz azok tartalmára és stílusára. Az egyes termékek/fejezetek olyan szemléletmódot közvetítenek, melyek mára nélkülözhetetlenek a turisztikai trendek kereslet-kínálat értelmezéséhez, a desztinációk termékstruktúra analíziséhez, a piacszegmentációhoz.

Prof. Dr. Aubert Antal egyetemi tanár

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/irimias-jaszberenyi-michalko-a-turisztikai-termekek-innovativ-fejlesztese//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave