Irimiás Anna, Jászberényi Melinda, Michalkó Gábor

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése


A bevásárlóturizmus vonzerői, infra- és szuprastruktúrája

A klasszikus bevásárlóturizmus tekintetében a desztináció vonzerejének meghatározása látszólag egyszerű feladat, hiszen a célterület attraktivitása a vásárlási lehetőségekben nyilvánul meg. Azonban azoknak a tényezőknek az összessége, amelyek vonzó bevásárlási célponttá tesznek egy desztinációt, már sokkal árnyaltabb, összetettebb képet mutat. A vonzerők egyik meghatározó csoportját a termékkel vagy szolgáltatással összefüggő tényezők (pl. ár, minőség, választék, elérhetőség) alkotják. A klasszikus, üzleti jellegű bevásárlóturizmus esetében a célterület (és az ott kapható termékek és szolgáltatások) kedvezőbb árszínvonala döntő jelentőségű tényező. A relatíve alacsony árszínvonal lehet tartós jellegű, de kiválthatja egy szezonális leértékelés vagy nemzetközi relációban a nemzeti fizetőeszközök közötti átváltási arányok megváltozása (az árfolyamok fel-, illetve leértékelődése) is (Michalkó et al., 2013a).

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 408 1

Ez a kiadvány arra vállalkozik, hogy a hazai és a nemzetközi szakirodalomra, tudományos vizsgálatokra, szakértői megfigyelésekre, jó gyakorlatokra és persze a szerzők kreativitására alapozva bemutassa a turisztikai termékek palettáját. Az olvasó találkozhat tradicionálisabb termékkel (városi turizmus, bevásárlóturizmus, gasztroturizmus, konferenciaturizmus), szembesülhet úgynevezett niche (rés) termékekkel (kalandturizmus, buliturizmus, sportturizmus, hajós turizmus, szenior turizmus, tudományos turizmus), és végül, de nem utolsósorban elmélyülhet a horizontális, szinte minden terméket átható szemléletformálásban (akadálymentesítés, szexualitás, fenntarthatóság, felelősségteljesség, lassúság). A kötet tanulmányainak gondolatvilágát az innováció szükségszerűsége vezérli.

A kiadvány a turisztikai termékek ismert logikájából/modelljéből kiindulva egyrészt megtartotta annak hagyományos formáját, másrészt számtalan új, innovatív megközelítéssel is találkozhatunk, amely egyaránt igaz azok tartalmára és stílusára. Az egyes termékek/fejezetek olyan szemléletmódot közvetítenek, melyek mára nélkülözhetetlenek a turisztikai trendek kereslet-kínálat értelmezéséhez, a desztinációk termékstruktúra analíziséhez, a piacszegmentációhoz.

Prof. Dr. Aubert Antal egyetemi tanár

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/irimias-jaszberenyi-michalko-a-turisztikai-termekek-innovativ-fejlesztese//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave