Irimiás Anna, Jászberényi Melinda, Michalkó Gábor

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése


A bevásárlóturizmus fejlesztési lehetőségei (jó gyakorlatok)

Napjainkra a bevásárlóturizmus a turizmusfejlesztés egyik legfontosabb területévé és eszközévé vált. Ezt jelzi többek között, hogy az Idegenforgalmi Világszervezet 2014-ben egy átfogó kiadványt jelentetett meg „Globális jelentés a bevásárlóturizmusról” címmel, amely amellett, hogy áttekintést nyújtott a termék szerepéről, tendenciáiról, olyan ajánlásokat és jó gyakorlatokat is bemutatott, amelyek révén a desztinációk még hatékonyabban aknázhatják ki a bevásárlóturizmusban rejlő lehetőségeket (WTO, 2014). A következő év januárjában a WTO szervezésében megtartották az első nemzetközi konferenciát a bevásárlóturizmusról, majd szeptemberben útjára indították a „Bevásárlóturizmus Hálózatot” azzal a szándékkal, hogy a bevásárlóturizmusban érintett szereplők megoszthassák egymással tapasztalataikat, és együttműködhessenek egymással e turisztikai termék fejlesztése érdekében (unwto.org).

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 408 1

Ez a kiadvány arra vállalkozik, hogy a hazai és a nemzetközi szakirodalomra, tudományos vizsgálatokra, szakértői megfigyelésekre, jó gyakorlatokra és persze a szerzők kreativitására alapozva bemutassa a turisztikai termékek palettáját. Az olvasó találkozhat tradicionálisabb termékkel (városi turizmus, bevásárlóturizmus, gasztroturizmus, konferenciaturizmus), szembesülhet úgynevezett niche (rés) termékekkel (kalandturizmus, buliturizmus, sportturizmus, hajós turizmus, szenior turizmus, tudományos turizmus), és végül, de nem utolsósorban elmélyülhet a horizontális, szinte minden terméket átható szemléletformálásban (akadálymentesítés, szexualitás, fenntarthatóság, felelősségteljesség, lassúság). A kötet tanulmányainak gondolatvilágát az innováció szükségszerűsége vezérli.

A kiadvány a turisztikai termékek ismert logikájából/modelljéből kiindulva egyrészt megtartotta annak hagyományos formáját, másrészt számtalan új, innovatív megközelítéssel is találkozhatunk, amely egyaránt igaz azok tartalmára és stílusára. Az egyes termékek/fejezetek olyan szemléletmódot közvetítenek, melyek mára nélkülözhetetlenek a turisztikai trendek kereslet-kínálat értelmezéséhez, a desztinációk termékstruktúra analíziséhez, a piacszegmentációhoz.

Prof. Dr. Aubert Antal egyetemi tanár

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/irimias-jaszberenyi-michalko-a-turisztikai-termekek-innovativ-fejlesztese//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave