Irimiás Anna, Jászberényi Melinda, Michalkó Gábor

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése


A turisztikai infrastruktúra

A konferenciaturizmus kínálata alapvetően a szabadidős turizmus szolgáltatásaira épül, azonban a konferenciák különböző tematikája meghatározza a szegmens sajátos kínálati elemeit. Más jellegű miliőt kíván meg egy orvosi kongresszus, mint egy kereskedelmi konferencia. Minden konferenciaszervezés esetében igaz azonban, hogy a kínálati oldalnak fel kell készülnie különböző tranzit- és a desztinációban megvalósuló szolgáltatásokkal (Unger–Uriely–Fuchs, 2016). A konferenciaturizmusban a statikus és a dinamikus infrastruktúra egyaránt fontos szerepet játszik, ezek szorosan kapcsolódnak a helyi lakosság mindennapi életviteléhez. A konferencia helyszínét, a vendégek elszállásolását, ellátását és kikapcsolódását szolgáló épületek a statikus infrastruktúra elemei, míg a speciális közlekedési eszközök, amelyek a városok és azok attrakcióinak megközelítését teszik lehetővé, a dinamikus infrastruktúra komponensei.

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 408 1

Ez a kiadvány arra vállalkozik, hogy a hazai és a nemzetközi szakirodalomra, tudományos vizsgálatokra, szakértői megfigyelésekre, jó gyakorlatokra és persze a szerzők kreativitására alapozva bemutassa a turisztikai termékek palettáját. Az olvasó találkozhat tradicionálisabb termékkel (városi turizmus, bevásárlóturizmus, gasztroturizmus, konferenciaturizmus), szembesülhet úgynevezett niche (rés) termékekkel (kalandturizmus, buliturizmus, sportturizmus, hajós turizmus, szenior turizmus, tudományos turizmus), és végül, de nem utolsósorban elmélyülhet a horizontális, szinte minden terméket átható szemléletformálásban (akadálymentesítés, szexualitás, fenntarthatóság, felelősségteljesség, lassúság). A kötet tanulmányainak gondolatvilágát az innováció szükségszerűsége vezérli.

A kiadvány a turisztikai termékek ismert logikájából/modelljéből kiindulva egyrészt megtartotta annak hagyományos formáját, másrészt számtalan új, innovatív megközelítéssel is találkozhatunk, amely egyaránt igaz azok tartalmára és stílusára. Az egyes termékek/fejezetek olyan szemléletmódot közvetítenek, melyek mára nélkülözhetetlenek a turisztikai trendek kereslet-kínálat értelmezéséhez, a desztinációk termékstruktúra analíziséhez, a piacszegmentációhoz.

Prof. Dr. Aubert Antal egyetemi tanár

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/irimias-jaszberenyi-michalko-a-turisztikai-termekek-innovativ-fejlesztese//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave