Irimiás Anna, Jászberényi Melinda, Michalkó Gábor

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése


A turisztikai szuprastruktúra

A konferenciaturizmus jellemzője, hogy az elsődleges szuprastruktúrához tartozó szállodaipar létesítményei közül előnyben részesíti a 4*-os és 5*-os szálláslehetőségeket. A Budapesten jelentős rendezvénykapacitással rendelkező szállodák elsősorban az 5*-os kategóriában találhatóak, így a magyar fővárosban a konferenciavendégek az európai átlagnál nagyobb mértékben veszik igénybe ezt a kategóriát. Budapesten 2018-ban mintegy 20 000 szállodai szoba állt a vendégek rendelkezésére, közülük 844 szállodai szoba az 5*-os és 8313 szoba a 4*-os kategóriában (MSZÉSZ, 2018). Konferencia-helyszínként népszerűek a hazai egyetemek is, amelyek nemzetközi hírneve, illetve kapcsolatrendszere szintén fontos elemei a konferenciaturizmus fejlődésének. A vendéglátóipar szolgáltatásai közül népszerűek az unikális és tradicionális ételeket kínáló éttermek. A vendégek a modern fine dining éttermeket is előszeretettel keresik, amelyek kínálatukat helyi alapanyagokkal ötvözik.

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 408 1

Ez a kiadvány arra vállalkozik, hogy a hazai és a nemzetközi szakirodalomra, tudományos vizsgálatokra, szakértői megfigyelésekre, jó gyakorlatokra és persze a szerzők kreativitására alapozva bemutassa a turisztikai termékek palettáját. Az olvasó találkozhat tradicionálisabb termékkel (városi turizmus, bevásárlóturizmus, gasztroturizmus, konferenciaturizmus), szembesülhet úgynevezett niche (rés) termékekkel (kalandturizmus, buliturizmus, sportturizmus, hajós turizmus, szenior turizmus, tudományos turizmus), és végül, de nem utolsósorban elmélyülhet a horizontális, szinte minden terméket átható szemléletformálásban (akadálymentesítés, szexualitás, fenntarthatóság, felelősségteljesség, lassúság). A kötet tanulmányainak gondolatvilágát az innováció szükségszerűsége vezérli.

A kiadvány a turisztikai termékek ismert logikájából/modelljéből kiindulva egyrészt megtartotta annak hagyományos formáját, másrészt számtalan új, innovatív megközelítéssel is találkozhatunk, amely egyaránt igaz azok tartalmára és stílusára. Az egyes termékek/fejezetek olyan szemléletmódot közvetítenek, melyek mára nélkülözhetetlenek a turisztikai trendek kereslet-kínálat értelmezéséhez, a desztinációk termékstruktúra analíziséhez, a piacszegmentációhoz.

Prof. Dr. Aubert Antal egyetemi tanár

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/irimias-jaszberenyi-michalko-a-turisztikai-termekek-innovativ-fejlesztese//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave