Irimiás Anna, Jászberényi Melinda, Michalkó Gábor

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése


A gasztroforradalom és a trendek

Egyre több helyen olvasunk arról, hogy a magyar konyhakultúra változik, és egy úgynevezett gasztroforradalmat élünk meg, de mit jelent ez? A gasztroforradalom jelentése úgy magyarázható, hogy egy nemzet gasztronómiai kultúrájában szemléletváltás következik be, amely során az adott nemzet gasztronómiai kultúrája megújul, amely formát ölthet például a konyhai technikák alkalmazásának változásában. Mautner Zsófia19 (Mautner, 2018) a nemzetközi kulináris történelem alapján úgy véli, hogy egy gasztroforradalmi periódus 15-25 évig tart, amelynek mi a háromnegyedénél tartunk. Egy ilyen forradalom a csúcsgasztronómiában kezdődik, és utána gyűrűzik le az alsóbb szintekre. Így ma már gombaszerűen nyílnak új generációs éttermek és bisztrók, amelyeket az elmúlt évtizedben képzett szakácsok irányítanak, illetve megjelentek az újhullámos kávézók, divatossá vált termelői piacra járni, illetve Budapesten már minden hétre esik egy gasztronómiai rendezvény. Tehát Magyarországon a 2000-es évek elejére tehető a forradalom kezdete (Magyar Turisztikai Ügynökség), amelyet a következő események is alátámasztanak:

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 408 1

Ez a kiadvány arra vállalkozik, hogy a hazai és a nemzetközi szakirodalomra, tudományos vizsgálatokra, szakértői megfigyelésekre, jó gyakorlatokra és persze a szerzők kreativitására alapozva bemutassa a turisztikai termékek palettáját. Az olvasó találkozhat tradicionálisabb termékkel (városi turizmus, bevásárlóturizmus, gasztroturizmus, konferenciaturizmus), szembesülhet úgynevezett niche (rés) termékekkel (kalandturizmus, buliturizmus, sportturizmus, hajós turizmus, szenior turizmus, tudományos turizmus), és végül, de nem utolsósorban elmélyülhet a horizontális, szinte minden terméket átható szemléletformálásban (akadálymentesítés, szexualitás, fenntarthatóság, felelősségteljesség, lassúság). A kötet tanulmányainak gondolatvilágát az innováció szükségszerűsége vezérli.

A kiadvány a turisztikai termékek ismert logikájából/modelljéből kiindulva egyrészt megtartotta annak hagyományos formáját, másrészt számtalan új, innovatív megközelítéssel is találkozhatunk, amely egyaránt igaz azok tartalmára és stílusára. Az egyes termékek/fejezetek olyan szemléletmódot közvetítenek, melyek mára nélkülözhetetlenek a turisztikai trendek kereslet-kínálat értelmezéséhez, a desztinációk termékstruktúra analíziséhez, a piacszegmentációhoz.

Prof. Dr. Aubert Antal egyetemi tanár

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/irimias-jaszberenyi-michalko-a-turisztikai-termekek-innovativ-fejlesztese//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave