Irimiás Anna, Jászberényi Melinda, Michalkó Gábor

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése


A sportturizmus elmélete

A sportturizmus a sportcéllal történő elutazással járó szabadidős aktivitást jelenti. Cél az életminőség, egészségi, szociális, értelmi és érzelmi állapot javítása. Előtérbe kerülését az előző fejezetben kifejtettek mellett az egészségtudatosság térnyerésének is köszönheti. Mindezt azért fontos megemlíteni, mert a többféle csoportosítás közül az egyik elhatárolást a hivatásos és a szabadidős sportturisták csoportjai között teszik. Elsősorban a szabadidős sportturisták esetén számít az egészségtudatosság térnyerése. A jóléti államok közép- és felső rétegeire jellemző. A másik alkalmazott csoportosítás az aktív vagy passzív részvétel mentén történik (Kiss et al., 2013). A sportturizmus fogalmát néha összemossák az aktív turizmus fogalomrendszerével. A sportturizmus az aktív turizmus egyik kategóriája, de a hivatásos sportolók által végzett sportturizmus nem tekinthető aktív turizmusnak (Csapó–Remenyik, 2011). Az látható, hogy alapvetően a sportturizmus nemcsak önmagában álló fogalom/tevékenység, hanem kapcsolódhat más turisztikai termékekhez is, mint a városi turizmus, a falusi turizmus, a kalandturizmus vagy az egészségturizmus fogalmaihoz/tevékenységeihez is (Bánhidi, 2006).

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 408 1

Ez a kiadvány arra vállalkozik, hogy a hazai és a nemzetközi szakirodalomra, tudományos vizsgálatokra, szakértői megfigyelésekre, jó gyakorlatokra és persze a szerzők kreativitására alapozva bemutassa a turisztikai termékek palettáját. Az olvasó találkozhat tradicionálisabb termékkel (városi turizmus, bevásárlóturizmus, gasztroturizmus, konferenciaturizmus), szembesülhet úgynevezett niche (rés) termékekkel (kalandturizmus, buliturizmus, sportturizmus, hajós turizmus, szenior turizmus, tudományos turizmus), és végül, de nem utolsósorban elmélyülhet a horizontális, szinte minden terméket átható szemléletformálásban (akadálymentesítés, szexualitás, fenntarthatóság, felelősségteljesség, lassúság). A kötet tanulmányainak gondolatvilágát az innováció szükségszerűsége vezérli.

A kiadvány a turisztikai termékek ismert logikájából/modelljéből kiindulva egyrészt megtartotta annak hagyományos formáját, másrészt számtalan új, innovatív megközelítéssel is találkozhatunk, amely egyaránt igaz azok tartalmára és stílusára. Az egyes termékek/fejezetek olyan szemléletmódot közvetítenek, melyek mára nélkülözhetetlenek a turisztikai trendek kereslet-kínálat értelmezéséhez, a desztinációk termékstruktúra analíziséhez, a piacszegmentációhoz.

Prof. Dr. Aubert Antal egyetemi tanár

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/irimias-jaszberenyi-michalko-a-turisztikai-termekek-innovativ-fejlesztese//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave