Irimiás Anna, Jászberényi Melinda, Michalkó Gábor

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése


A piac működésének környezeti feltételei

A turizmus rendszerének szerves részét képezik azok a környezeti tényezők, amelyek a turisztikai kereslet és kínálat dinamikus egymásra hatása révén létrejött turisztikai tevékenységgel állnak szinergiában. Ezen környezeti tényezők – melyekből a buliturizmussal kapcsolatos környezeti feltételek is származtathatók – az alábbiak: gazdasági környezet; társadalmi-kulturális környezet; politikai környezet, technológiai környezet, technikai környezet (Michalkó, 2012). A buliturizmusra leginkább a politikai, a gazdasági, valamint a társadalmi-kulturális tényezők vannak hatással. Kiemelkedő fontossággal bír, hogy a jövőbeni, a buliturizmus okozta negatív hatásokkal kapcsolatos megoldási alternatívák kidolgozásakor erre a három környezeti tényezőre helyezzük a fókuszt annak érdekében, hogy a minőségi turizmus térnyerése Magyarországon, de kiváltképp a bulinegyed területén reálisan, és belátható időn belül megvalósítható elgondolás legyen.

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 408 1

Ez a kiadvány arra vállalkozik, hogy a hazai és a nemzetközi szakirodalomra, tudományos vizsgálatokra, szakértői megfigyelésekre, jó gyakorlatokra és persze a szerzők kreativitására alapozva bemutassa a turisztikai termékek palettáját. Az olvasó találkozhat tradicionálisabb termékkel (városi turizmus, bevásárlóturizmus, gasztroturizmus, konferenciaturizmus), szembesülhet úgynevezett niche (rés) termékekkel (kalandturizmus, buliturizmus, sportturizmus, hajós turizmus, szenior turizmus, tudományos turizmus), és végül, de nem utolsósorban elmélyülhet a horizontális, szinte minden terméket átható szemléletformálásban (akadálymentesítés, szexualitás, fenntarthatóság, felelősségteljesség, lassúság). A kötet tanulmányainak gondolatvilágát az innováció szükségszerűsége vezérli.

A kiadvány a turisztikai termékek ismert logikájából/modelljéből kiindulva egyrészt megtartotta annak hagyományos formáját, másrészt számtalan új, innovatív megközelítéssel is találkozhatunk, amely egyaránt igaz azok tartalmára és stílusára. Az egyes termékek/fejezetek olyan szemléletmódot közvetítenek, melyek mára nélkülözhetetlenek a turisztikai trendek kereslet-kínálat értelmezéséhez, a desztinációk termékstruktúra analíziséhez, a piacszegmentációhoz.

Prof. Dr. Aubert Antal egyetemi tanár

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/irimias-jaszberenyi-michalko-a-turisztikai-termekek-innovativ-fejlesztese//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave