Holló Dorottya

Értsünk szót!

Kultúra, kommunikáció, nyelvhasználat, nyelvtanítás

2., bővített, átdolgozott kiadás


Íráskép

Talán meglepő, hogy az írásképet is a tárgyak közötti nonverbális kommunikációra alkalmas jelenségként említjük. Természetesen szorosan kötődik a verbális kommunikációhoz, de két szempontból mint fizikai tulajdonságokkal rendelkező tárgynak van szerepe. Egyrészt a kézírás képe, a betűk formája kultúránként változik, ezért az idegen nyelvet tanulónak meg kell tanulnia elolvasni a célkultúrából való kézírást, még ha egyre ritkábban is írnak ma már kézzel az emberek. Külön figyelmet érdemelnek a számjegyek, mert – kézzel írva – formájuk gyakran eltér a tanulók által megszokottól. Szintén tudni kell, hogy az egész számokat és tizedeseket vessző vagy pont választja-e el, illetve hogy hosszú számok esetén az ezresek után az átláthatóság megkönnyítésére pont vagy vessző áll-e. Nem mindegy ugyanis, hogy az 1,294 egyezerkettőszázkilencvennégyet vagy egy egész kettőszázkilencvennégy ezredet jelöl. Ez kézzel vagy géppel írott formában egyaránt eltérő lehet. Ennek a kérdésnek a részletezése nem a nyelvtanár dolga, de érdemes a tanulók figyelmét felhívni a problémára. Az idegennyelv-használók számára a tanulság az, hogy ha számokkal dolgozunk, tisztázzuk partnerünkkel a számok írásának formáját.

Értsünk szót!

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 434 0

Értsünk szót egymással, értsünk szót a világgal! Idegen nyelvet beszélve az a célunk, hogy minél jobban szót értsünk másokkal, hatékonyan kommunikáljunk, de ehhez nem elég a jó nyelvtudás. A könyv a kultúra, a kulturális különbségek és az interkulturális kompetencia szerepét mutatja be az idegen nyelvi kommunikációban, az idegennyelv-tanulásban és idegennyelv-oktatásban. A fejezetek ismertetik a témájukhoz kapcsolódó elméleteket, ezeket praktikus példákkal illusztrálják és a tanításban használható gyakorlatokkal is szemléltetik a nyelv és kultúra integrált tanításának lehetőségeit. A témakörök feldolgozását, megértést ellenőrző, valamint értelmező kérdések és feladatok segítik, így a könyv tankönyvként is használható a tanárképzésben, illetve kommunikációs képzésben. Ajánljuk a kötetet gyakorló és leendő tanárok, tanárképző és kommunikációs szakemberek, és idegen nyelveket szerető, tudatos nyelvtanulók és nyelvhasználók számára.

Hivatkozás: https://mersz.hu/hollo-ertsunk-szot//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave