Izsó N. Sofia

Hermetikus lélektan


NOO-PSZICHO-FIZIKUM

Érdemes egy kicsit visszaidéznünk Hermész korábban említett megállapítását: „Az ember természete összetett, amíg a lélekből, tudatból, értelemből, s elméből álló része isteni, és ... a felsőbb elemektől a mennyekig képes emelkedni; addig kozmikus, evilági része, mely tűzből, vízből, földből s levegőből alakul ki, halandó és a földön marad, hogy ami a világtól lett kölcsönvéve, annak vissza is adassék” (uo., 61). Beszéltünk már róla, hogy a világi és isteni összetevők az anyagi és anyagtalan létezőknek feleltethetők meg. Anyagi testünk a négy őselemből képződött a természet törvényeinek megfelelően. Hermész szerint a négy őselem körülveszi a lelket is. „A lelket... egy levegős test burkolja, s azon belül találhatók a föld, a víz, a levegő és a tűz elemei” (uo., 39). A test kialakulását (vö. DNS) ugyanúgy, mint méretének növekedését szintén a négy őselemmel hozza öszefüggésbe.


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 466 1

Az ősi tudás itt fekszik előttünk, csupán le kell hajolnunk érte. Hermész Triszmegisztosz, a nagy beavatott örök érvényű tanításait azonban csak a posztmodern tudomány képes igazolni. Hermész az embert a hierarchikusan rendeződött világmindenség szerves részének tekinti. Lelki és szellemi tartalmaink által működő tudatunk teszi lehetővé az univerzális összeköttetést. A hermetikus tanokhoz hasonlóan a modern tudomány is hajlik arra, hogy a világegyetem inkább tudattermészetű, mint anyagszerű képződmény: tehát egy végtelenül hatalmas makrotudati hálózatban élünk. Éppen ezért Hermész modellje csak lélektani szempontból érthető meg igazán. Az isteni és világi összetevőinkre vonatkozó hermetikus axiómák fontos útmutatót nyújtanak az ember egységes szemléletéhez. Ezt célozza meg az általam holopszichológiának nevezett irányzat.

Hivatkozás: https://mersz.hu/hermetikus-lelektan//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave