Izsó N. Sofia

Hermetikus lélektan


A FELELŐS EMBER

A hermetikus tanok alapján, bár a lélek halhatatlan szubsztancia, nem minden emberben egyforma. „Minden emberi lélek ... halhatatlan, de ez a halhatatlanság nem egységes. Különbözik mind módjában, mind pedig tartamában” (Hermész, 2001, 53). „...az a lélek, mely magasabb térségből származik, nemesebb, mint a többi” (uo., 39). „Csupán néhány, az igaz értelemmel felruházott embert bíztak meg azzal a szent hivatással, hogy a mennyet tisztán lássák. Azokat viszont, akikben kettős természetük zűrzavara fogságban tartja az értelmet testük súlya alatt, az alsóbb elemekkel való közösségre jelölték ki” (uo., 60–61).


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 466 1

Az ősi tudás itt fekszik előttünk, csupán le kell hajolnunk érte. Hermész Triszmegisztosz, a nagy beavatott örök érvényű tanításait azonban csak a posztmodern tudomány képes igazolni. Hermész az embert a hierarchikusan rendeződött világmindenség szerves részének tekinti. Lelki és szellemi tartalmaink által működő tudatunk teszi lehetővé az univerzális összeköttetést. A hermetikus tanokhoz hasonlóan a modern tudomány is hajlik arra, hogy a világegyetem inkább tudattermészetű, mint anyagszerű képződmény: tehát egy végtelenül hatalmas makrotudati hálózatban élünk. Éppen ezért Hermész modellje csak lélektani szempontból érthető meg igazán. Az isteni és világi összetevőinkre vonatkozó hermetikus axiómák fontos útmutatót nyújtanak az ember egységes szemléletéhez. Ezt célozza meg az általam holopszichológiának nevezett irányzat.

Hivatkozás: https://mersz.hu/hermetikus-lelektan//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave