Feuer Mária (szerk.)

A családsegítés elmélete és gyakorlata

Szöveggyűjtemény


A milánói rendszerszemléletű iskola

Szintén a stratégiás családterápia elméletét és nézeteit követi. Sajátossága a hipotézisalkotás, a cirkularitás és neutralitás elvének megfogalmazása és szigorú követése. A terapeuták szakmai csoportban dolgoznak, detektívtükrön keresztül figyelik a kezelő és a család interakcióját, és közösen megbeszélik a terápia következő lépéseit. A poszt-milánói iskola változtat a szigorú, szinte merev módszereken. Emberképük és céljaik ugyan nem hasonlítanak a pszichodinamikus elgondolásokhoz, sőt azoktól lényegesen eltérnek, de az eredeti milánói módszerhez képest a családdal folytatott interakció jellege közelebb jutott a pszichodinamikus megközelítésekhez. Meghallgatják a családtagok egyéni véleményeit, sőt érzelmeit is. A terapeuta nem távolságot tartó neutrális vizsgáló, hanem a család és terapeuta rendszer része lesz. Ebben a pozícióban, közös nyelvhasználat keretében keresi a családdal együtt az új családi konstrukciót, amelyben a tünethordozó családtag feladhatja a nem kívánt magatartást.

A családsegítés elmélete és gyakorlata

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 418 0

A szöveggyűjtemény a családokkal végzett gyógyító-segítő, a problémamegoldás irányába ható tevékenységek és beavatkozások átfogó rendszerezése. Hiánypótló munka, érdeklődésre tarthat számot nem csupán a felsőfokú humánszolgáltatási képzésben részt vevő hallgatók, de a már végzett pszichológus, szociális munkás, gyógypedagógus, szociálpedagógus, pedagógus, mediátor és más, a családokkal közvetlenül kapcsolatba kerülő segítő szakemberek számára is.

Hivatkozás: https://mersz.hu/feuer-a-csaladsegites-elmelete-es-gyakorlata//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave