Szántó Richárd, Köves Alexandra, Gáspár Judit, Esse Bálint

Döntések a sportban


Szurkoló

A Gallup közvéleménykutató cég 2000 óta rendszeresen megkérdezi az amerikaiakat arról, hogy szurkolónak tartják-e magukat vagy sem, amire a többség rendre igennel felel. Bár a szurkolók konkrét aránya évről évre ingadozik, az átlag valahol 60% körül mozog.105 Ez a magas szám is azt mutatja, hogy a szurkolók elválaszthatatlan érintettjei a sportnak, nem hozhatunk anélkül döntéseket, hogy ne figyelnének a szurkolók motivációira, érzelmeire, viselkedésére. A szurkolók a professzionális sportvállalatok szolgáltatásainak legfőbb fogyasztói, ők vásárolják meg a sportesemények belépőit, a klubok ajándéktárgyait vagy a játékosok nevével ellátott mezeket.

Döntések a sportban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 059 968 9

A kötet a sport érintettjeinek döntéseit veszi sorra. Bemutatja, mi befolyásolhatja a sportolók, az edzők, a bírók, a szurkolók, a média, a szponzorok, a sportfogadók, a politikusok és az utánpótlás döntéseit, milyen döntéshozatali csapdákkal szembesülnek ezek a szereplők és milyen etikai dilemmáik lehetnek a döntéseik során. Arra is választ kaphatunk, hogy miért fontos a különböző érintettek bevonása a sportról szóló döntésekbe és ezt milyen technikákkal valósítható meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/szanto-dontesek-a-sportban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave