Szántó Richárd, Köves Alexandra, Gáspár Judit, Esse Bálint

Döntések a sportban


A szponzoráció kockázatai

A sportszponzoráció hozadékai mellett azonban nem hagyhatjuk figyelmen kívül a döntéshez kapcsolódó kockázatokat sem. Amikor például a Newcastle United angol labdarúgócsapat stadionját az új szponzor megjelenésekor átnevezték SportsDirect.com @ St. James’ Parkra (119 évig szimplán St. James Park volt a stadion neve), a szurkolók körében közfelháborodás tört ki, az új név viccek tárgya lett, és a szponzor az egész országban negatív publicitást szerzett magának az eset révén. Nem sokkal később egy új szponzor megjelenésekor a stadion visszakapta az eredeti nevét.141 A Newcastle United esete jól példázza, hogy a szurkolók a szponzorok számára kiemelt érintettnek számítanak, az ő viselkedésük és hozzáállásuk nagyban befolyásolja a szponzorok döntéseit, illetve a sportolók/sportszervezetek és a szponzorok viszonyát. Éppen ezért fontos lehet, hogy a szponzorok lehetőleg olyan sportolókkal vagy sportszervezetekkel működjenek együtt, amelyek kulturálisan és/vagy földrajzilag is közel állnak hozzájuk.142

Döntések a sportban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 059 968 9

A kötet a sport érintettjeinek döntéseit veszi sorra. Bemutatja, mi befolyásolhatja a sportolók, az edzők, a bírók, a szurkolók, a média, a szponzorok, a sportfogadók, a politikusok és az utánpótlás döntéseit, milyen döntéshozatali csapdákkal szembesülnek ezek a szereplők és milyen etikai dilemmáik lehetnek a döntéseik során. Arra is választ kaphatunk, hogy miért fontos a különböző érintettek bevonása a sportról szóló döntésekbe és ezt milyen technikákkal valósítható meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/szanto-dontesek-a-sportban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave