Racsmány Mihály (szerk.)

A fejlődés zavarai és vizsgálómódszerei


A téri észlelés fejlődése

A téri képességek fejlődésének radikális nativista megközelítése szerint a tér megértésének képessége már kezdetektől az újszülött rendelkezésére áll, és a fejlődés során bekövetkező változások gyakorlatilag csak a kompetenciában megjelenő gazdagodásként foghatók fel. Ezzel a megközelítéssel száll szembe a téri reprezentációk fejlődéséről írott könyvében Newcombe és Huttenlocher, amellett érvelve, hogy a tér megértésének fejlődése a gyermek környezetének és a saját képességeinek interakciójaként jön létre, azaz a fejlődés magyarázatában mind a biológiai, mind a környezeti-kulturális faktorokat is figyelembe kell venni (Newcombe, Huttenlocher, 2000). Elfogadják a piaget-i gondolatot, miszerint az egyes téri információk megértésének képessége különböző életkorokhoz köthető, ám rámutatnak, hogy a fejlődés a Piaget által javasolt kornál előbb következik be.

A fejlődés zavarai és vizsgálómódszerei

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2020

ISBN: 978 963 454 500 2

Kötetünk az ismertebb fejlődési zavarok kurrens tudományos elméleteit és vizsgálómódszereit mutatja be. Az olvasó az egyes vizsgálati területek vezető hazai szakértőinek munkáin keresztül betekintést nyerhet az autizmus, a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar vagy a diszkalkulia kutatásának legfontosabb kérdéseibe.

Hivatkozás: https://mersz.hu/racsmany-a-fejlodes-zavarai-es-vizsgalomodszerei//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave