Racsmány Mihály (szerk.)

A fejlődés zavarai és vizsgálómódszerei


Megbeszélés

A fenti eredmények megerősítik azt a feltételezésünket, hogy a WSz téri nyelvi teljesítmény nem egyenletesen gyenge. Eredményeink azt mutatják, hogy korábbi eredményeknek megfelelően a téri kifejezések használata és megértése nehézséget jelent a WSz-személyek számára, de bizonyos ösvény és téri viszony típusokat kódoló kifejezések nehezebbek számukra. Mivel a vizsgálatban használt téri kifejezések formai komplexitás szempontjából megegyeztek, és nem találtunk szignifikáns korrelációt egy kifejezés nehézsége és annak felnőtt használati gyakorisága között, az eredmények valószínűleg a téri megismerés nehézségeit tükrözik. A WSz-csoport teljesítménymintázata alapján azt látjuk, hogy a nem nyelvi hatások hasonlóak ahhoz, amit TF-gyerekeknél is megfigyelhetünk a kontrolladatokban és a korábbi PPL vizsgálat nagyobb csoportjában is, és a FORRÁS típusú elrendezések nyelvi leírásának speciális nehézségét mutatják. A TARTÁLY viszonyok könnyebbek voltak, mint a FELÜLET elrendezések, ami ismét megfelel a korábbi vizsgálatok eredményeinek és a tartálykifejezések korábbi kódolására való egyetemes tendenciának (Johnston, Slobin, 1978; Landau, Jackendoff, 1993).

A fejlődés zavarai és vizsgálómódszerei

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2020

ISBN: 978 963 454 500 2

Kötetünk az ismertebb fejlődési zavarok kurrens tudományos elméleteit és vizsgálómódszereit mutatja be. Az olvasó az egyes vizsgálati területek vezető hazai szakértőinek munkáin keresztül betekintést nyerhet az autizmus, a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar vagy a diszkalkulia kutatásának legfontosabb kérdéseibe.

Hivatkozás: https://mersz.hu/racsmany-a-fejlodes-zavarai-es-vizsgalomodszerei//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave