Racsmány Mihály (szerk.)

A fejlődés zavarai és vizsgálómódszerei


Eredmények

Az eredményeken négyszempontos varianciaanalízist végeztünk (2 x 2 x 3 x 3) a csoport (WSz, VK), RAGJELENTÉS (téri-nem téri), TÉRI VISZONY (TARTÁLY, FELÜLET, SZOMSZÉDSÁG) és ÖSVÉNYTÍPUS (STATIKUS, FORRÁS, CÉL) faktorokkal. A CSOPORT általános hatása nem volt szignifikáns (F(1,28) = 3,6; p = 0,07). A RAGJELENTÉS szignifikáns főhatással bírt, mindkét csoport magasabb pontszámokat ért el a téri jelentésű mondatokon, mint a nem térieken (F(1,28) = 25,3; p < 0,001). Az ÖSVÉNYTÍPUS általános hatása is szignifikáns volt (F(2,56) = 32,4; p < 0,001), míg a téri viszony hatása nem (F(2, 56) = 1,03; n. sz.). A lehetséges interakciók közül három volt hatással az eredményekre: RAGJELENTÉS x TÉRI VISZONY (F(2,56) = 18,8; p < 0,001), RAGJELENTÉS x ÖSVÉNYTÍPUS (F(2, 56) = 16,5; p < 0,001) és RAGJELENTÉS x TÉRI VISZONY x ÖSVÉNYTÍPUS (F(4,112) = 7,14; p < 0,001), a többi interakció nem volt szignifikáns. Az 5. ábra a két csoport teljesítményét mutatja ösvénytípus szerint, az eredmények részletezését átlagokkal és szórásokkal a Függelék 3. és 4. táblázatában adjuk meg.

A fejlődés zavarai és vizsgálómódszerei

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2020

ISBN: 978 963 454 500 2

Kötetünk az ismertebb fejlődési zavarok kurrens tudományos elméleteit és vizsgálómódszereit mutatja be. Az olvasó az egyes vizsgálati területek vezető hazai szakértőinek munkáin keresztül betekintést nyerhet az autizmus, a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar vagy a diszkalkulia kutatásának legfontosabb kérdéseibe.

Hivatkozás: https://mersz.hu/racsmany-a-fejlodes-zavarai-es-vizsgalomodszerei//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave