Racsmány Mihály (szerk.)

A fejlődés zavarai és vizsgálómódszerei


1. Teszteredmények

1. táblázat. Átlagok és szórások a WSz- és a VK-csoportban a TROG blokkjain (a maximum minden egyes blokkban 4)
Blokk
WSz-átlag
WSz-szórás
VK-átlag
VK-szórás
A
4
0
4
0
B
4
0
3
,74
0
,73
C
3
,89
0
,32
3
,89
0
,32
D
4
0
3
,84
0
,37
E
3
,89
0
,32
4
0
F
4
0
3
,79
0
,54
G
3
,53
0
,61
3
,74
0
,65
H
3
,53
0
,77
3
,95
0
,23
I
3
,47
0
,61
3
,68
0
,67
J
3
,37
0
,96
3
,53
0
,90
K
2
,37
1
,46
3
,32
0
,95
L
3
,11
1/1
3
,95
0
,23
M
3
,05
0
,91
3
,58
0
,77
N
2
,58
1
,35
3
,53
0
,61
O
2
,68
1
3
0
,82
P
2
,21
1
,27
3
,32
1
Q
3
,32
1
3
,95
0
,23
R
2
1
,25
2
,74
0
,81
S
2
,89
1
,1
3
,89
0
,32
T
1
,68
1
,11
3
,95
0
,23
 
2. táblázat. Átlagok és szórások a WSz- és VK-csoportban a téri ragok és névutók produkciója és megértése feladatban (névutók maximum: 5; ragok maximum: 2)
WSz-átlag
WSz-szórás
VK-átlag
VK-szórás
Produkció
Névutók
Statikus
3
1
,7
4
,47
1
,35
Forrás
2
2
,05
3
,79
1
,93
Cél
2
,68
2
,03
4
,58
0
,9
Ragok
Statikus
0
,89
0
,88
1
,68
0
,58
Forrás
1
,05
0
,85
1
,78
0
,41
Cél
1
,16
0
,69
2
0
Megértés
Névutók
Statikus
3
,81
1
,33
4
,75
0
,77
Forrás
3
,56
1
,21
4
,88
0
,5
Cél
3
,88
1
,41
4
,81
0
,75
Ragok
Statikus
1
,69
0
,6
2
0
Forrás
2
0
2
0
Cél
2
0
2
0
 
3. táblázat. Átlagok és szórások a WSz- és VK-csoportban a mondatkiegészítéses feladatban, ösvénytípus szerint (max=15)
WSz-átlag
WSz-szórás
VK-átlag
VK-szórás
Téri
Statikus
12
,47
3
,6
14
,4
1
,12
Forrás
12
,80
2
,81
13
,93
2
,12
Cél
13
,40
1
,99
14
,80
0
,56
Nem téri
Statikus
9
,2
4
,75
11
,6
3
,29
Forrás
12
,53
3
,31
13
,87
1
,77
Cél
12
,47
2
,97
14
,33
2
,32
 
4. táblázat. Átlagok és szórások a WSz- és VK-csoportban a mondatkiegészítéses feladatban, a téri viszonyok típusa szerint (max=15)
WSz-átlag
WSz-szórás
VK-átlag
VK-szórás
Téri
Tartály
14
,27
1
,67
14
,87
0
,52
Felület
12
,8
2
,76
14
,47
1
,3
Szomszédság
11
,6
4
,27
13
,80
2
,14
Nem téri
Tartály
10
,8
3
,47
12
,67
2
,61
Felület
11
,6
3
,60
13
,53
2
,45
Szomszédság
12
,13
3
,44
13
,67
1
,99
 
 

A fejlődés zavarai és vizsgálómódszerei

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2020

ISBN: 978 963 454 500 2

Kötetünk az ismertebb fejlődési zavarok kurrens tudományos elméleteit és vizsgálómódszereit mutatja be. Az olvasó az egyes vizsgálati területek vezető hazai szakértőinek munkáin keresztül betekintést nyerhet az autizmus, a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar vagy a diszkalkulia kutatásának legfontosabb kérdéseibe.

Hivatkozás: https://mersz.hu/racsmany-a-fejlodes-zavarai-es-vizsgalomodszerei//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave