Fóris Ágota, Bölcskei Andrea, Bóna Judit, Gráczi Tekla Etelka, Markó Alexandra (szerk.)

Nyelv, kultúra, identitás III. Fonetika


Anyag, módszer, kísérleti személyek

A kutatásban a négy életkori csoportban összesen 100 gyermek vett részt. 25 ötéves, középső csoportos óvodást 25 hatéves nagycsoportos óvodást, 25 hatéves első osztályos diákot és 25 hétéves, első osztályos gyermeket vizsgáltunk. Az első osztályos gyermekek a vizsgálat idején már mind megkezdték az olvasástanulást a hangoztató-elemző-összetevő módszerrel. A nemet mint változót nem vizsgáltuk. A nembeli egyenlőtlenségnek az eredményre gyakorolt, esetleg torzító hatásával számolva véletlenszerűen kiválasztottunk minden korcsoportból öt fiút és öt lányt és összevetettük az eredményeiket. Mivel mind a négy csoportban ugyanazokat a tendenciákat láttuk, mint az egyenlőtlen aránynál, a nemek kiegyenlítetlensége valószínűleg nem befolyásolja negatívan az egyes csoportok eredményeit.

Nyelv, kultúra, identitás III. Fonetika

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2020

ISBN: 978 963 454 537 8

A tanulmánykötet a XXVII. Magyar Alkalmazott Nyelvészeti Kongresszuson elhangzott előadások írott, lektorált változatát tartalmazza a „nyelv, kultúra, identitás” témaköréhez kapcsolódva; egyúttal betekintést nyújt az alkalmazott nyelvészet legújabb kutatási eredményeibe. A könyvben a fonetika (artikulációs kutatások, beszédhangzás vizsgálata, temporális jellemzők korpuszalapú vizsgálata) területére eső tanulmányok olvashatók.

Hivatkozás: https://mersz.hu/nyelv-kultura-identitas-3-fonetika//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave