Forrai Judit, Barcs István (szerk.)

Népegészségtan 2.


Egészségnevelés

Az egészségnevelés azon tudatosan létrehozott tanulási lehetőségek összessége, amelyek az ismeretek bővítésével, valamint az életmód és az egészségtudatos magatartás alakításával hozzásegítik az egyént az egészségének előmozdításához. Célja a helyes egészségmagatartás kialakítása, melynek hatására az egyén alkalmassá válik tudatos és felelősségteljes egészségmagatartásának kialakítására. Sokoldalú nevelőtevékenységként több tudományágat (orvostudomány, pedagógia, pszichológia, neveléstudomány és szociológia) ölel fel. Holisztikus szemléletét, mely együttesen veszi figyelembe az egyén testi és lelki állapotát, valamint szociális helyzetét, az egészségnevelő programok (pl. egészséges táplálkozás, fertőző betegségek megelőzése) tervezésénél és megvalósításánál szem előtt kell tartani. Az egészségnevelés a gyakorlatban különböző színtereken valósul meg (minden olyan hely vagy társadalmi közeg, amelyben az emberek mindennapi tevékenysége történik és amelyek befolyásolhatják az egészségi állapot alakulását). Elsősorban a család feladata a személyes higiéné iránti igényesség kialakítása, amely a család egészség- és egyéb kultúrájától függ, nehezen befolyásolható és ellenőrizhető, mégis mély nyomokat hagy az egyén további életében.

Népegészségtan 2.

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2020

ISBN: 978 963 454 530 9

A népegészségügyi ellenőr szakirány Népegészségtan, valamint Népegészségügyi medicina és egészségvédelmi stratégiák tantárgyai kötelező tananyaga

Hivatkozás: https://mersz.hu/forrai-barcs-nepegeszsegtan-2//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave