Garaj Erika (szerk.)

Egészségügyi szervezetek menedzsmentje


Vezetői kommunikáció

Amikor megkíséreljük átadni értelmezéseinket (feladatok, utasítások, értékelés) egy másik személynek, három különböző eljárást, módszert vagy csatornát használunk, hogy elérjük törekvéseinket. Ezeket az eljárásokat arra használjuk, hogy elmondjuk az embereknek, mit várunk el tőlük vezetőként, hogyan tapasztaljuk a világot, és az értelmezéseket hozzákapcsoljuk tapasztalatainkhoz: szimbolikusan, verbálisan és nem verbálisan kommunikálunk. Valószínűtlen, hogy teljesen torzításmentes legyen a kommunikáció bármely két személy között vagy más fontos személy irányában, akikkel interperszonális kapcsolatba kell lépnünk. Ezért szükséges azoknak a tényezőknek tudatosítása, amelyek blokkolják vagy megváltoztatják az adott-kapott üzenetek szándékait, mert ezek ismeretében hosszabb ideig tartó, kevésbé torzított és hatékony vezetői kommunikációt érhetünk el. A 4. táblázat felsorol néhány tényezőt azok közül, amelyek gátolhatják a vezetői kommunikációt.

Egészségügyi szervezetek menedzsmentje

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2020

ISBN: 978 963 454 528 6

Hivatkozás: https://mersz.hu/garaj-egeszsegugyi-szervezetek-menedzsmentje//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave