Garaj Erika (szerk.)

Egészségügyi szervezetek menedzsmentje


Kommunikáció mint konfliktusforrás

Kommunikációnak nevezzük az értelmezéseink (feladatok, utasítások, értékelés) továbbítását másik személy vagy csoportok részére. Ezen törekvésünk kivitelezéséhez három különböző eljárást, módszert vagy csatornát használunk. Ezeket az eljárásokat arra használjuk, hogy elmondjuk az embereknek, milyen elvárásaink vannak vele/velük szemben, hogyan tapasztaljuk a világot, és az értelmezéseket hozzákapcsoljuk tapasztalatainkhoz: szimbolikusan, verbálisan és nonverbálisan kommunikálunk. Beszédünk, metakommunikációnk vagy szimbólumaink nem mindig ugyanazt az információt közlik. Emberi kapcsolatainkat jelentősen befolyásolják a kommunikációs képességeink. Tekintettel arra, hogy a kommunikációnk mintegy „névjegykártyaként” jellemez minket a kívülállók számára, e képességeink eredményessége a különböző csoportokba való beilleszkedésünk, végső soron sikerességünk fokmérői. Jóllehet, a kommunikációs képességünk számos öröklött és tanult tulajdonság bonyolult rendszere, ennek folyamatos fejlesztése ma már önálló tudományként sajátítható el. A kommunikált információ hatását meghatározza a viselkedésünk, vagyis az adott szituációban működő személyiségünk, a megfelelő kulturális korlátok között.

Egészségügyi szervezetek menedzsmentje

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2020

ISBN: 978 963 454 528 6

Hivatkozás: https://mersz.hu/garaj-egeszsegugyi-szervezetek-menedzsmentje//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave