Jászberényi Melinda (szerk.)

A kulturális turizmus sokszínűsége


Következtetések, tanulságok

A társadalmi-marketing megközelítés (Piskóti, 2012a), mint stakeholder-menedzsment alapján kialakított, tesztelt együttműködési modellünk bemutatja az örökség alapú kulturális útvonalak meghatározó szereplőit, jelentőségüket és szerepüket, kiemelve egy megfelelő koordináló-menedzselő marketingszervezet meglétének fontosságát. A társadalmi-marketing megközelítés alkalmazását a kulturális útvonalak, mint társadalmi értékek megőrzésének, társadalmi ügyként történő felfogása is indokolja. Eredményeink szerint egy ilyen társadalmi ügyben érintett, érdekelt szervezetek együttműködését koordináló szervezet, kompetencia-központ képes összehangolni az üzleti, gazdasági és társadalmi, közösségi szempontokat egyaránt.

A kulturális turizmus sokszínűsége

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2020

ISBN: 978 963 454 522 4

A kötet hiánypótló, szellemisége, szakmai mondanivalója teljes mértékben megfelel a legkorszerűbb turizmológiai, kultúra- és menedzsmenttudományi elvárásoknak. Szerzőgárdája – a témához illeszkedően sokszínű – egyrészt a kutatói, oktatói oldalt, másrészt a kultúra és a média területét reprezentálja. Az egyes fejezeteket olyan szakemberek neve fémjelzi, akik hitelesen, a turizmus modern, transzdiszciplináris fogalomrendszerében gondolkodva adják közre a turizmus és a kultúra szimbiózisának egy-egy szegmensét. A feldolgozott témák izgalmasak, a turizmuskutatás és a turizmusipar fő áramlatához tartoznak, a szövegezés stílusa a tudományosság és a közérthetőség kritériumának egyaránt megfelel.

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/jaszberenyi-a-kulturalis-turizmus-sokszinusege//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave