Jászberényi Melinda (szerk.)

A kulturális turizmus sokszínűsége


Ausztrália

Közel hatszázmillió ember. Becslések szerint ennyi potenciális turistát értek el az Ausztrália című filmmel kapcsolatos újságcikkek, híradások és beszámolók. Több tízmillióan látták magát a filmet is: összesen 215 millió dollár bevételt hozott, szemben a 130 millió dolláros forgatási költséggel. Az Ausztrál Turisztikai Hivatal 40-50 milliót szánt a film népszerűsítésére (link ). Céljuk, hogy turistákat vonzzanak az országba, ahogy az a Krokodil Dundee bemutatásának idején történt. Előre elkészített filmes sablonokkal, papírokkal, képeslapokkal, meghívókkal és mappákkal segítették az Ausztráliával foglalkozó utazási irodákat, hogy azok ajánlataikat a filmmel összekötve reklámozzák. Ám ebben az iparágban nem feltétlenül kell befektetés ahhoz, hogy az adott ország bevételhez jusson.

A kulturális turizmus sokszínűsége

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2020

ISBN: 978 963 454 522 4

A kötet hiánypótló, szellemisége, szakmai mondanivalója teljes mértékben megfelel a legkorszerűbb turizmológiai, kultúra- és menedzsmenttudományi elvárásoknak. Szerzőgárdája – a témához illeszkedően sokszínű – egyrészt a kutatói, oktatói oldalt, másrészt a kultúra és a média területét reprezentálja. Az egyes fejezeteket olyan szakemberek neve fémjelzi, akik hitelesen, a turizmus modern, transzdiszciplináris fogalomrendszerében gondolkodva adják közre a turizmus és a kultúra szimbiózisának egy-egy szegmensét. A feldolgozott témák izgalmasak, a turizmuskutatás és a turizmusipar fő áramlatához tartoznak, a szövegezés stílusa a tudományosság és a közérthetőség kritériumának egyaránt megfelel.

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/jaszberenyi-a-kulturalis-turizmus-sokszinusege//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave