Jászberényi Melinda (szerk.)

A kulturális turizmus sokszínűsége


A hagyományos és az új szegmentálás összevetése

A kulturális turizmus hagyományos szegmentálása nem tud elszakadni a külső tényezőktől: kulturális helyszínek látogatása, eseményeken való részvétel, közösségek megismerése (Puczkó–Rátz, 2011). Ugyanakkor a kulturális turizmus nem hagyományos értelmezése a belső tényezőkre koncentrál, vizsgálja az elérendő változásokat, mint motivációt, és a belőlük következő turizmustípusokat is értelmezi. Így nemcsak utólagos csoportosításra ad lehetőséget, hanem segíti a termékfejlesztést és a kereslet jobb kihasználását is. Előre jelzi az új társadalmi trendek megjelenését a turisztika területein, és segít értelmezni a transzformációs gazdaság hatását az utazási piacon.

A kulturális turizmus sokszínűsége

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2020

ISBN: 978 963 454 522 4

A kötet hiánypótló, szellemisége, szakmai mondanivalója teljes mértékben megfelel a legkorszerűbb turizmológiai, kultúra- és menedzsmenttudományi elvárásoknak. Szerzőgárdája – a témához illeszkedően sokszínű – egyrészt a kutatói, oktatói oldalt, másrészt a kultúra és a média területét reprezentálja. Az egyes fejezeteket olyan szakemberek neve fémjelzi, akik hitelesen, a turizmus modern, transzdiszciplináris fogalomrendszerében gondolkodva adják közre a turizmus és a kultúra szimbiózisának egy-egy szegmensét. A feldolgozott témák izgalmasak, a turizmuskutatás és a turizmusipar fő áramlatához tartoznak, a szövegezés stílusa a tudományosság és a közérthetőség kritériumának egyaránt megfelel.

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/jaszberenyi-a-kulturalis-turizmus-sokszinusege//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave