Jászberényi Melinda (szerk.)

A kulturális turizmus sokszínűsége


A turisztikai termék értelmezése örökségturizmus esetében

A turisztikai termék legfőbb sajátossága a komplexitás – azaz minden olyan szolgáltatáselemmel rendelkeznie kell, mely az egyre differenciáltabb fogyasztói igények kielégítését lehetővé teszi (Lagrosen, 2005). A turisztikai termék természetével több kutató is foglalkozott (Medlik–Middleton, 1973; Levitt, 1981; Smith, 1994; Middleton–Clarke, 2001; Gyöngyössy–Lissák, 2003; Lengyel, 2004; Michalkó, 2012), a komplexitás és az élményközpontúság azonban mindegyik modellben megtalálható, kiemelve a turisztikai termék tulajdonságai közül az egyidejűséget, azaz a turisták bevonódásának szükségességét is. Mindezek egy fontos irányvonalat képviselnek a kulturális útvonalak vizsgálatához.

A kulturális turizmus sokszínűsége

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2020

ISBN: 978 963 454 522 4

A kötet hiánypótló, szellemisége, szakmai mondanivalója teljes mértékben megfelel a legkorszerűbb turizmológiai, kultúra- és menedzsmenttudományi elvárásoknak. Szerzőgárdája – a témához illeszkedően sokszínű – egyrészt a kutatói, oktatói oldalt, másrészt a kultúra és a média területét reprezentálja. Az egyes fejezeteket olyan szakemberek neve fémjelzi, akik hitelesen, a turizmus modern, transzdiszciplináris fogalomrendszerében gondolkodva adják közre a turizmus és a kultúra szimbiózisának egy-egy szegmensét. A feldolgozott témák izgalmasak, a turizmuskutatás és a turizmusipar fő áramlatához tartoznak, a szövegezés stílusa a tudományosság és a közérthetőség kritériumának egyaránt megfelel.

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/jaszberenyi-a-kulturalis-turizmus-sokszinusege//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave