Fóris Ágota, Bölcskei Andrea, Heltai János Imre (szerk.)

Nyelv, kultúra, identitás IV. Szociolingvisztika, névtan, nyelvtörténet


A kereskedelmi életben használt névtípusok vizsgálata a szakirodalomban

A kereskedelmi nevek (így a cégnevek, márkanevek, védjegyek, termékek és szolgáltatások nevei) nyelvi jellemzőinek vizsgálata az 1960-as évektől jelen van a szakirodalomban, az 1990-es évek elejével kezdődően pedig fokozott, elsősorban nemzetközi érdeklődés figyelhető meg a témakört illetően. Az újabb elemzések – felismerve a kutatási terület szükségszerűen multidiszciplináris jellegét – jellemzően összetett szempontrendszert követnek, s a közgazdaságtudomány, a jogtudomány, a kulturális földrajz, a kultúratudomány, a pszichológia, a szociológia és a nyelvészet szemléletét, módszereit együttesen érvényesítve vizsgálják a kereskedelmi nevek sajátosságait (Sjöblom 2016: 457).

Nyelv, kultúra, identitás IV. Szociolingvisztika, névtan, nyelvtörténet

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2020

ISBN: 978 963 454 538 5

A tanulmánykötet a XXVII. Magyar Alkalmazott Nyelvészeti Kongresszuson elhangzott előadások írott, lektorált változatát tartalmazza a „nyelv, kultúra, identitás” témaköréhez kapcsolódva; egyúttal betekintést nyújt az alkalmazott nyelvészet legújabb kutatási eredményeibe. A könyvben a szociolingvisztika és nyelvhasználat, az alkalmazott névtan és az alkalmazott nyelvtörténet területére eső tanulmányok olvashatók.

Hivatkozás: https://mersz.hu/nyelv-kultura-identitas-4-szociolingvisztika-nevtan-nyelvtortenet//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave