Fóris Ágota, Bölcskei Andrea, Heltai János Imre (szerk.)

Nyelv, kultúra, identitás IV. Szociolingvisztika, névtan, nyelvtörténet


A kereskedelmi nevek kidolgozása

Bár a névadás nem minden esetben jelent nehézséget egy cég alapításakor, egy termék vagy szolgáltatás piacra történő bevezetésekor, fontos figyelembe venni, hogy a jól megválasztott név közvetíti a cég vagy a termék arculatát, utal a piaci helyzetére, segíti a brandépítést, megszólítja a célközönséget, s könnyen megjegyezhető. Gregory (2018c) – az előnyök és az esetleges hátrányok számbavételével – a cégnevek hat leggyakoribb típusát így azonosítja: kitalált szavak, gyakori kifejezések, divatszavak, betűszavak, a tevékenységi kört jelző szavak és a tulajdonos nevének használata névként. Az induló kisvállalkozások vezetőinek azt tanácsolják, hogy a névválasztás során a trendek ellenére kerüljék a szójátékot, a betűszavakat, a túlzó kifejezéseket (pl. global, enterprise), az alapító személyének vagy a működési helynek a megjelölését; további problémákat okozhatnak a nehéz írásmódú, a konkurens cégek és a világmárkák nevére emlékeztető, a webes keresés sikerességét kevéssé szolgáló és a domainnévként nem használható névformák (Zahorsky 2018).

Nyelv, kultúra, identitás IV. Szociolingvisztika, névtan, nyelvtörténet

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2020

ISBN: 978 963 454 538 5

A tanulmánykötet a XXVII. Magyar Alkalmazott Nyelvészeti Kongresszuson elhangzott előadások írott, lektorált változatát tartalmazza a „nyelv, kultúra, identitás” témaköréhez kapcsolódva; egyúttal betekintést nyújt az alkalmazott nyelvészet legújabb kutatási eredményeibe. A könyvben a szociolingvisztika és nyelvhasználat, az alkalmazott névtan és az alkalmazott nyelvtörténet területére eső tanulmányok olvashatók.

Hivatkozás: https://mersz.hu/nyelv-kultura-identitas-4-szociolingvisztika-nevtan-nyelvtortenet//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave