Fóris Ágota, Bölcskei Andrea, Nádor Orsolya, Sólyom Réka (szerk.)

Nyelv, kultúra, identitás. V. Nyelvpedagógia, nyelvelsajátítás, nyelvoktatás


Eredmények

A felnőtt kontrollcsoport létszáma 15, életkora 20–55 év. A kísérlet fókuszával megegyezően a vizsgált szavak közt a vörös színnévé volt a vezető szerep (99), majd a piros következett (64). A többi színnév csak elvétve fordult elő (terelő kérdésekben). Bizonyos kategóriákban (zavar, egészséges arcszín) a leggyakoribb szó az igei képzővel, igekötővel ellátott alak vagy idiomatikus változat lett (elpirult, pirospozsgás), és magas volt az idiomatikus kifejezések száma (elvörösödött a feje). A gyermek csoportokhoz képest a felnőttek kevesebb színnevet egyöntetűbben használtak. Az egy főre jutó vörös színnév száma 6,6, a pirosé 5. A következő táblázatokban a gyakoribb színnevek világosszürke jelölőszínnel, az igen gyakoriak sötétebb szürkével vannak kiemelve.

Nyelv, kultúra, identitás. V. Nyelvpedagógia, nyelvelsajátítás, nyelvoktatás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2020

ISBN: 978 963 454 539 2

A tanulmánykötet a XXVII. Magyar Alkalmazott Nyelvészeti Kongresszuson elhangzott előadások írott, lektorált változatát tartalmazza a „nyelv, kultúra, identitás” témaköréhez kapcsolódva; egyúttal betekintést nyújt az alkalmazott nyelvészet legújabb kutatási eredményeibe. A könyvben a nyelvpedagógia, nyelvoktatás, nyelvelsajátítás és a kontrasztív nyelvészet területére eső tanulmányok olvashatók.

Hivatkozás: https://mersz.hu/nyelv-kultura-identitas-nyelvpedagogia-nyelvelsajatitas-nyelvoktatas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave