Fóris Ágota, Bölcskei Andrea, Nádor Orsolya, Sólyom Réka (szerk.)

Nyelv, kultúra, identitás. V. Nyelvpedagógia, nyelvelsajátítás, nyelvoktatás


Következtetések

Bár a bolgár prepozíciók nem alkotnak olyan következetes rendszert a hármas térbeli kifejezésekben, mint az irányhármasság esetragjai, koránt sem állíthatjuk, hogy a térbeli viszonyok kifejezése kevésbé bonyolult és változatos lenne a bolgár nyelvben. Egy-egy esetrag funkciója számos különböző prepozícióval fejezhető ki, amelyek között olyan jelentésárnyalatbeli különbségek vannak, amelyeket magyarul nem mindig lehet pontosan visszaadni pusztán ragok használatával. Egy ragnak többféle prepozíció, egy prepozíciónak többféle rag felelhet meg adott helyzetben. Az egyik rendszer nem vihető át egy az egyben a másikra. Ez számos hibalehetőséget rejt magában. A nyelvoktatásra vonatkozó következtetések levonása és az eredmények beépítése az oktatás folyamatába egy következő lépés feladata lesz. Szintén egy következő lépés a vonzatok kifejezőeszközeinek összevetése a két nyelvben. A rendszerek közötti hasonlóságok és különbségek egyre jobb megismerése és feltérképezése segíthet a hibák (egy részének) kiküszöbölésében.

Nyelv, kultúra, identitás. V. Nyelvpedagógia, nyelvelsajátítás, nyelvoktatás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2020

ISBN: 978 963 454 539 2

A tanulmánykötet a XXVII. Magyar Alkalmazott Nyelvészeti Kongresszuson elhangzott előadások írott, lektorált változatát tartalmazza a „nyelv, kultúra, identitás” témaköréhez kapcsolódva; egyúttal betekintést nyújt az alkalmazott nyelvészet legújabb kutatási eredményeibe. A könyvben a nyelvpedagógia, nyelvoktatás, nyelvelsajátítás és a kontrasztív nyelvészet területére eső tanulmányok olvashatók.

Hivatkozás: https://mersz.hu/nyelv-kultura-identitas-nyelvpedagogia-nyelvelsajatitas-nyelvoktatas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave